Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Zespoły ludzkie w organizacjach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zespoły ludzkie w organizacjach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Definicja zespołu, rodzaje i cechy pracy zespołowej w organizacjach | 2 |
T-L-2 | Definiowanie celów i ról w zespole | 4 |
T-L-3 | Podejmowanie decyzji i ustalenie kompetencji w zespole | 3 |
T-L-4 | Organizacja pracy zespołowej | 2 |
T-L-5 | Badanie dynamiki zespołu | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 7 |
A-L-3 | Przygotowanie do kolokwium z zagadnień omawianych na zająciach | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | E_2A_W04, E_2A_W13 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej | E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W13 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | E_2A_U01, E_2A_U03 | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | E_2A_U01, E_2A_U03 | — | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | E_2A_K01, E_2A_K08 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | 2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej | 2,0 | |
3,0 | Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ideę pracy zespołowej i podejmuje współpracę w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk, 2008
- Miller D., Zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010
- Belbin M., Nie tylko zespół, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
Literatura dodatkowa
- Harvard Business Essentials seria, Stwórz zespół z ikrą, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa, 2006