Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Nieruchomości rekreacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nieruchomości rekreacyjne | ||
Specjalność | Gospodarka turystyczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw usług turystycznych, elementów mikro i makroekonomii; zasad gospodarki rynkowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego | 2 |
T-A-2 | Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych. | 3 |
T-A-3 | Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej) | 2 |
T-A-4 | Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej | 1 |
T-A-5 | Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych. | 2 |
T-A-6 | Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego. | 3 |
T-A-7 | Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje obiektów turystycznych | 2 |
T-W-2 | Inwestycje w nieruchomości turystyczne | 2 |
T-W-3 | Rola zarządcy nieruchomością turystyczną | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | Udzial w konsultacjach | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 5 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury | 15 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do wykladow | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut) |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/15_W01 Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych. | E_2A_W02 | — | C-1 | T-A-6, T-A-7, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/15_U01 Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych | E_2A_U04 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-7 | M-1 | S-2, S-3 |
E_2A_D4/15_U02 Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości. | E_2A_U18 | — | C-1 | T-A-1, T-A-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/15_K01 Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne. | E_2A_K03 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/15_W01 Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/15_U01 Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne | |
E_2A_D4/15_U02 Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości turystycznych |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/15_K01 Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Literatura podstawowa
- L. Wojtasik, R.D. Tauber, Nowoczesna turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań, 2007
- Wodejko S, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHP, Warszawa, 1998
- Panasiuk A., Ekonomiczne problemy turystyki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2005
- Bryx M, Inwestycje w nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2001
- Panasiuk A., Szostak D., Hotelarstwo. Usługi eksploatacja zarządzanie, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kucharska-Stasiak E, Wartość Rynkowa Nieruchomości, Twigger, Warszawa, 2000
- Borkowski S., Wszendobył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, PWN, Warszawa, 2009