Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów | ||
Specjalność | Gospodarka turystyczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa znajomość zagadnień geograficznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego |
C-2 | umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej |
C-3 | umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego |
C-4 | Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne. |
C-5 | Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy. |
C-6 | Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy; | 1 |
T-K-2 | Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej; | 1 |
T-K-3 | Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu; | 1 |
T-K-4 | Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji; | 1 |
T-K-5 | Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych; | 1 |
T-K-6 | Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej; | 1 |
T-K-7 | Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej. | 1 |
T-K-8 | Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów; | 1 |
T-K-9 | Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-K-2 | Uczestniczenie w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń; | 18 |
A-K-3 | Prezentacje i projekty studentów | 15 |
A-K-4 | Przygotowanie do zaliczenia i uczestnictwo w zaliczeniu | 18 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; |
M-4 | Prezentacje i prace studentów; |
M-5 | Rozwiązywanie studiów przypadków; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena pracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena referatów |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test |
S-4 | Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków; |
S-5 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach; |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia; |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej | E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03 | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-K-2, T-K-1 | M-1, M-2, M-5, M-3, M-4 | S-5, S-4, S-6, S-2, S-1, S-3 |
E_2A_D4/2_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego | E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05 | — | C-3, C-1, C-5 | T-K-1, T-K-6, T-K-8, T-K-9 | M-1, M-5, M-3 | S-4, S-2, S-1, S-3 |
E_2A_D4/2_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego | E_2A_W05 | — | C-2, C-1, C-5 | T-K-6, T-K-7, T-K-9 | M-5, M-3, M-4 | S-5, S-2, S-1 |
E_2A_D4/2_W04 Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania | E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W05, E_2A_W06 | — | C-2, C-4, C-6 | T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-7 | M-3, M-4 | S-4, S-1, S-3 |
E_2A_D4/2_W05 Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju | E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05 | — | C-4, C-6, C-5 | T-K-5, T-K-6, T-K-7 | M-1, M-5, M-3, M-4 | S-5, S-6, S-2 |
E_2A_D4/2_W06 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim | E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05 | — | C-3, C-4, C-5 | T-K-2, T-K-4, T-K-7 | M-3, M-4 | S-5, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05 | — | C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5 | T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9 | M-2, M-3, M-4 | S-4, S-2, S-1 |
E_2A_D4/2_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04 | — | C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5 | T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9 | M-5, M-3, M-4 | S-4, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04 | — | C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5 | T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9 | M-2, M-5, M-4 | S-5, S-4, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej. |
3,0 | Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D4/2_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego. |
3,0 | Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D4/2_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego. |
3,0 | Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D4/2_W04 Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
3,0 | Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D4/2_W05 Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju. |
3,0 | Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_D4/2_W06 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim. |
3,0 | Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_2A_D4/2_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | 2,0 | Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | 2,0 | Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. |
3,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
- Płocka J., Wybrane zagadnienia z zagospodarowania turystycznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego, Toruń, 2002
- Drzewiecki M., Agroturystyka, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz, 2007
Literatura dodatkowa
- M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011