Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
Sylabus przedmiotu Organizacja jednostek gospodarczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja jednostek gospodarczych | ||
Specjalność | Rachunkowość zarządcza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarządzania, ekonomika przedsiębiorstw, mikroekonomia |
W-2 | Podstawy zarządzania, ekonomika przedsiębiorstw, mikroekonomia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie szerokiej wiedzy o zasad tworzenia i działania, o procesach, metodach organizacji, miernikach efektywności oraz warunkach prowadzenia efektywnej działalności gospodarczej przedsiębiorstwa jako jednostki gospodarczej. |
C-2 | Pozyskanie szerokiej wiedzy o zasad tworzenia i działania, o procesach, metodach organizacji, miernikach efektywności oraz warunkach prowadzenia efektywnej działalności gospodarczej przedsiębiorstwa jako jednostki gospodarczej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Organizowanie środków gospodarczych | 4 |
T-A-2 | Organizacja a przepływ produkcji | 3 |
T-A-3 | Organizacja pracy w przedsiębiorstwie | 1 |
T-A-4 | Mierniki efektywności produkcji | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedsiębiorstwo – istota, cele i zasady działania organizacji | 3 |
T-W-2 | Podmioty gospodarcze i ich charakterystyka | 2 |
T-W-3 | Działalność produkcyjna i usługowa przedsiębiorstw | 2 |
T-W-4 | Potencjał gospodarczy przedsiębiorstwa | 1 |
T-W-5 | Specjalizacja a różnorodność produkcji. Mierniki efektywności produkcji | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo na zajęciach | 9 |
A-A-2 | Zaliczenia projektu i dyskusja | 2 |
A-A-3 | Prezentacja własnych materiałoó. Dyskusja. | 19 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Prezentacje | 21 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Wykłady aktywizujące |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/05_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy organizacji jednostek gospodarczych | Z_1A_W10, Z_1A_W01 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D3/05_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać na kluczowe metody organizacji jednostek gospodarczych | Z_1A_W11, Z_1A_W03 | — | C-2 | T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/05_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę organizacji należy zastosować w danym przypadku. | Z_1A_U02 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D3/05_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | Z_1A_U05 | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/05_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy organizacji jednostek gospodarczych | 2,0 | Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
5,0 | Student posiada doskonałą wiedzę na temat najważniejszych problemów organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia. | |
Z_1A_D3/05_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać na kluczowe metody organizacji jednostek gospodarczych | 2,0 | Student posiada niezadowalającą wiedzę na temat istoty kluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych. |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istotykluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat kluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych.. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i z pewnymi niedociągnięciami je objaśnia. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat kluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych.. Rozpoznaje większość omawianych zagadnień i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat kluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych.. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w zrozumiały sposób je objaśnia. | |
5,0 | Student posiada doskonałą wiedzę na temat kluczowych metod organizacji jednostek gospodarczych.. Rozpoznaje wszystkie omawiane zagadnienia i w wyczerpujący sposób je objaśnia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/05_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę organizacji należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | Student nie umie stosować żadnej z poznanych metod organizacji |
3,0 | Student potrafi zaplanować uczenie się przy użyciu najczęściej stosowanych metod organizacji | |
3,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod organizacji w procesie uczenia się | |
4,0 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod organizacji oraz dokonać analizy ograniczeń ich stosowania | |
4,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod organizacji, dokonać analizy ograniczeń ich stosowania oraz łączyć je ze sobą | |
5,0 | Student potrafi stosować wszystkie z poznanych metod organizacji, łączyć je ze sobą, dokonać analizy ich ograniczeń oraz rozwiązywać problemy związane z ich wdrażaniem | |
Z_1A_D3/05_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | Student nie umie stosować żadnej z poznanych metod zarządzania wiedzą |
3,0 | Student potrafi zaplanować uczenie się przy użyciu najczęściej stosowanych metod zarządzania wiedzą | |
3,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą w procesie uczenia się | |
4,0 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą oraz dokonać analizy ograniczeń ich stosowania | |
4,5 | Student umie zastosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą, dokonać analizy ograniczeń ich stosowania oraz łączyć je ze sobą | |
5,0 | Student potrafi stosować wszystkie z poznanych metod zarządzania wiedzą, łączyć je ze sobą, dokonać analizy ich ograniczeń oraz rozwiązywać problemy związane z ich wdrażaniem |
Literatura podstawowa
- Stanisław Stachak, Ekonomika Agrofirmy, PWN, Warszawa, 1998
- Stephen P. Robbins, David A. DeCenzo, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002
- Jerzy T. Skrzypek, Biznesplan. Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa, 2012
- Stephen P. Robbins, David A. DeCenzo, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002
- Jerzy T. Skrzypek, Biznesplan. Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa, 2012
- Jerzy T. Skrzypek, Biznesplan. Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Czesław Bielecki, Głowa, Rosner&Wspólnicy, Warszawa, 2003