Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarki nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc |
W-2 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami |
C-2 | Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami |
C-3 | Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców. | 2 |
T-K-2 | Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.) | 3 |
T-K-3 | Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem) | 3 |
T-K-4 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 3 |
T-K-5 | Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności. | 2 |
T-K-6 | Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia i definicje nieruchomości | 2 |
T-W-2 | Elementy wyceny nieruchomości | 1 |
T-W-3 | Rynek nieruchomości | 1 |
T-W-4 | Zasoby nieruchomości | 1 |
T-W-5 | Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd | 1 |
T-W-6 | Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami | 2 |
T-W-7 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi | 1 |
T-W-9 | Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości | 1 |
T-W-10 | Wywłaszczanie nieruchomości | 2 |
T-W-11 | Rozgraniczanie nieruchomości | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | opracowywanie kazusów | 10 |
A-K-2 | Analiza rynku nieruchomości | 5 |
A-K-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie referatów | 10 |
A-W-2 | Rozwiązywanie kazusów | 5 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekt z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Rozwiązywanie zadań |
M-4 | Analiza przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami |
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy |
S-5 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-6 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji |
S-7 | Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami |
S-8 | Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy |
S-9 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-10 | Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych |
S-11 | Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia |
S-12 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | Z_1A_W02, Z_1A_W10 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-4, M-2, M-1 | S-4, S-8, S-12 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | Z_1A_U01, Z_1A_U17, Z_1A_U21 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-4, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9 |
Z_1A_E3_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | Z_1A_U04, Z_1A_U03 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-7 | M-3, M-4, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9 |
Z_1A_E3_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | Z_1A_U05, Z_1A_U16 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-4, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9 |
Z_1A_E3_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | Z_1A_U05 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-4, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-4, S-1, S-7, S-6, S-5, S-8, S-11, S-10, S-12, S-9 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E3_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie. | Z_1A_K01 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-4, M-2 | S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9 |
Z_1A_E3_K02 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | Z_1A_K01, Z_1A_K02 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-7 | M-3, M-4, M-2 | S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomosciami |
3,0 | Student posiada w stopniu dostatecznym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami. | |
3,5 | Student posiada w stopniu większym niż dostateczny wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami. | |
4,0 | Student posiada w stopniu dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami. | |
4,5 | Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami. | |
5,0 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
Z_1A_E3_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | 2,0 | Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy. |
3,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym. | |
Z_1A_E3_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | 2,0 | Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
Z_1A_E3_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej. | |
3,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób większy niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dobry. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposóbwiększy niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E3_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie. | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób |
3,0 | Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_E3_K02 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | 2,0 | Student nie potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole. |
3,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010
- S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
- M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010