Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Partnerstwo publiczno-prywatne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Partnerstwo publiczno-prywatne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikroekonomia, podstawy makroekonomii, podstawy zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego4
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.2
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.3
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.3
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.2
T-P-10Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków.4
T-P-11Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych i zaliczeniu30
A-P-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie zaleconej literatury10
A-P-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-P-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.8
A-P-5Przygotowanie projektu i dyskusja - postać pisemna z zadanej tematyki.6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2, M-3S-4, S-2, S-3, S-1
Z_1A_O16_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2S-4, S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U09, Z_1A_U03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Z_1A_K01, Z_1A_K02, Z_1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_O16_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.

Literatura podstawowa

  1. J. Rutkowski (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010
  2. J.Hausner (red), Raport o PPP w Polsce, Warszawa, 2013
  3. R. Cieślak, B. Korbus (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: od pomysłu do wyboru partnera prywatnego, Warszawa, 2014
  4. J. E.Stiglitz, Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Joseph E. Stiglitz, Jay K. Rosengard, Economics of the Public Sector (Fourth Edition), W. W. Norton & Company, 2015
  2. K. Brzozowska, Partnerstwo publiczno-prywatne. Cele, uwarunkowania, efekty, Wyd. Fachowe CeDeWu, Warszawa, 2010
  3. E. R. Yescombe, Partnerstwo publiczno - prywatne Partnerstwo publiczno - prywatne, Wolters Kluwer Warszawa, 2008, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
  4. K. Płonka-Bielenin, T. Moll, Partnerstwo publiczno-prywatne. Komentarz do ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, Difin, Warszawa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego4
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.2
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.3
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.3
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.2
T-P-10Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków.4
T-P-11Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych i zaliczeniu30
A-P-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie zaleconej literatury10
A-P-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-P-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.8
A-P-5Przygotowanie projektu i dyskusja - postać pisemna z zadanej tematyki.6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O16_W01Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O16_W02Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O16_U01Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O16_K01Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.