Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi |
C-2 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji, | 1 |
T-K-2 | Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 3 |
T-K-3 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-K-4 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. | 2 |
T-K-5 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 2 |
T-K-6 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. | 2 |
T-K-7 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 2 |
T-K-8 | Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. | 2 |
T-K-9 | Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 2 |
T-K-10 | Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji. | 2 |
T-K-11 | Czy etyka w biznesie jest potrzebna? | 1 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji, | 2 |
T-W-2 | Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 2 |
T-W-3 | Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji. | 3 |
T-W-4 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 2 |
T-W-5 | Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 2 |
T-W-6 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 2 |
T-W-7 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 20 |
A-K-2 | Przygotowanie konferencji prasowej | 3 |
A-K-3 | Przygotowanie się do kolokwium | 5 |
A-K-4 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przegląd i wybór literatury | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do wykładów | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z metodami podającymi: informacja |
M-2 | Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/1_W01 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | Z_1A_W04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Z_1A_D4/1_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | Z_1A_W02 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Z_1A_D4/1_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | Z_1A_W04 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-5, T-K-7 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/1_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej. | Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U21 | — | C-1, C-2 | T-K-2, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Z_1A_D4/1_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | Z_1A_U14, Z_1A_U03, Z_1A_U21 | — | C-1, C-2 | T-K-5, T-K-6, T-K-7 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Z_1A_D4/1_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować. | Z_1A_U17 | — | C-1, C-2 | T-K-7, T-K-8, T-K-9 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/1_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | Z_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-K-10, T-K-11 | M-1, M-2 | S-2 |
Z_1A_D4/1_K02 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | Z_1A_K01, Z_1A_K03 | — | C-1, C-2 | T-K-7, T-K-8, T-K-10 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/1_W01 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/1_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/1_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/1_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/1_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/1_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/1_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/1_K02 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1997
- Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Centrum kreowania liderów Grupa holdingowa, Warszawa, 1995
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2000
- Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 1997
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wydawn. Nauk. PWN, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2000
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 1998
- Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006
- Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, 2007