Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa magisterska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Praca ma charakter badawczy lub projektowy z elementami naukowymi. Jej wynikiem może być np. program komputerowy lub wyniki badań przeprowadzonych z użyciem profesjonalnych urządzeń lub programów. Ma ona świadczyć o nabyciu przez studenta podczas studiów odwiednich kompetencji inżynierskich na poziomie magisterskim związanych ze studiowanym kierunkiem |
W-2 | Znajomość podstawowych zagadnień zwiazanych z tematyką pracy dyplomowej |
W-3 | Znajomość prawa autorskiego w zakresie zwiazanym z korzystaniem ze źródeł podczas pisania pracy dyplomowej |
W-4 | Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie stopnia uzyskania podczas studiów kompetencji inżynierskich na poziomie magisterskim. |
C-2 | Nauczenie studenta metodyki poszukiwania materiałów źródłowych i prawidłowego korzystania z nich. |
C-3 | Nauczenie studenta przygotowywania rozbudowanych raportów opisujących realizowane prace. |
C-4 | Nauczenie sposobu redagowania tekstu technicznego z elementami naukowymi a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej. |
C-5 | Poznanie praktycznych aspektów stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją złożonego zadania inżynierskiego zawierającego w sobie elementy naukowe, zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy dyplomowej, określenia metody realizacji postawionych w pracy celow a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tych celów, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz icjh krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej | 15 |
A-PD-2 | Realizacja pracy dyplomowej | 450 |
A-PD-3 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 35 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z opiekunem pracy dyplomowej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_P02_U01 Student potrafi wyszukać odpowiednie materiały źródłowe i prawidłowo z nich korzystać dokonując przy tym integracji informacji pozyskiwanych z różnych źródeł, potrafi uwzględnić podczas wykonywania pracy dyplomowej związane z jej tematyką różnorodne problemy z innych dziedzin | EL_2A_U01 | — | — | C-4, C-1, C-3, C-5, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_P02_K01 Student potrafi zaplanować harmonogram realizacji złożonego zadania, potrafi potrafi uwzględnić podczas wykonywania pracy dyplomowej związane z jej tematyką różnorodne problemy z innych dziedzin | EL_2A_K03, EL_2A_K04 | — | — | C-4, C-1, C-3, C-5, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_P02_U01 Student potrafi wyszukać odpowiednie materiały źródłowe i prawidłowo z nich korzystać dokonując przy tym integracji informacji pozyskiwanych z różnych źródeł, potrafi uwzględnić podczas wykonywania pracy dyplomowej związane z jej tematyką różnorodne problemy z innych dziedzin | 2,0 | Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. |
3,0 | Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
3,5 | Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,5 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. | |
5,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_P02_K01 Student potrafi zaplanować harmonogram realizacji złożonego zadania, potrafi potrafi uwzględnić podczas wykonywania pracy dyplomowej związane z jej tematyką różnorodne problemy z innych dziedzin | 2,0 | Student nie nabył kompetencji planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
3,0 | Studenci opanował w sposób podstawowy kompetencję planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student opanował kompetencję planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,0 | Studenci opanował kompetencję planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,5 | Student opanował kompetencję planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
5,0 | Student opanował kompetencję planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000
- Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2005
- Regulamin Studiów Wyższych Zachodniopomorskiego Uniwwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2012