Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Inteligentne instalacje elektryczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inteligentne instalacje elektryczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 25 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych operacji logicznych
W-2Znajomość podstaw elektrotechniki w zakresie pozwalającym na zrozumienie działania obwodów elektrycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
C-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP.2
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania2
T-L-3Sterowanie szlabanem parkingowym2
T-L-4Sterowanie oświetleniem z wkorzytsaniem sterownika PLC4
T-L-5System zarządzania mediami w budynku4
T-L-6Zaliczenie2
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN4
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-10Sterowanie napędem rolet w systemie KNX2
T-L-11Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX2
T-L-12Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych2
30
wykłady
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych1
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych2
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi2
T-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej5
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe.5
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX4
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).4
T-W-8Technologia LonWorks2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć15
A-L-3Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C17_W02
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
EL_1A_W10, EL_1A_W08C-2, C-1T-W-8, T-L-10, T-W-6, T-L-11, T-L-9, T-L-8, T-L-7, T-W-7, T-W-5M-1, M-2S-2
EL_1A_O03_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
EL_1A_W10, EL_1A_W12C-2, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C17_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-1, C-2T-L-12, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-11, T-L-4, T-L-10, T-L-8, T-L-5M-3S-1, S-2
EL_1A_O03_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-2, C-1T-W-4, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-L-12, T-L-11, T-L-8, T-L-10, T-L-9M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O03_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
EL_1A_K02C-2, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5M-2, M-3, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C17_W02
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O03_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C17_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O03_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O03_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Broel-Plater B.:, Układy wykorzystujące sterowniki PLC. projektowanie algorytmów sterowania, PWN, Warszawa, 2008
  2. Broel-Plater B., Sterowniki programowalne - właściwości zi zasady stosowania, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2003
  3. Mikulik J., Europejska Magistrala Instalacyjna. Rozproszony system sterowania, COSIW, Warszawa, 2008
  4. Lon Nutzer Organisation e.V., LonWorks Installation Handbook, VDE Verlag GMBH, Berlin, 2005
  5. Markiewicz H., Instalacje elektryczne, WNT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Kasprzyk J., Programowanie sterowników przemysłowych, WNT, Warszawa, 2006
  2. producenci sterowników programowalnych, dokumentacja sterowników wykorzystywanych podczas zajęć, strony internetowe producentów sterowników, 2012
  3. KNX, LCN, LonWorks, strony firmowe producentów systemów i elementów systemów automatyki budynkowej, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP.2
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania2
T-L-3Sterowanie szlabanem parkingowym2
T-L-4Sterowanie oświetleniem z wkorzytsaniem sterownika PLC4
T-L-5System zarządzania mediami w budynku4
T-L-6Zaliczenie2
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN4
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-10Sterowanie napędem rolet w systemie KNX2
T-L-11Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX2
T-L-12Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych1
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych2
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi2
T-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej5
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe.5
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX4
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).4
T-W-8Technologia LonWorks2
25

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć15
A-L-3Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C17_W02Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
EL_1A_W08Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń i aparatów elektrycznych, ich charakterystyk, zasad działania, parametrów, doboru i zastosowań aplikacyjnych
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
Treści programoweT-W-8Technologia LonWorks
T-L-10Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-L-11Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O03_W01Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
EL_1A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowników programowalnych oraz języków i metod ich programowania, zna procedury doboru i konfigurowania typowych urządzeń, w tym zakresie oraz ich zastosowania w nowoczesnych układach elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).
T-W-8Technologia LonWorks
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe.
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania
T-L-4Sterowanie oświetleniem z wkorzytsaniem sterownika PLC
T-L-3Sterowanie szlabanem parkingowym
T-L-5System zarządzania mediami w budynku
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C17_U01Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
C-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-L-12Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP.
T-L-6Zaliczenie
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania
T-L-3Sterowanie szlabanem parkingowym
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
T-L-11Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-4Sterowanie oświetleniem z wkorzytsaniem sterownika PLC
T-L-10Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-5System zarządzania mediami w budynku
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O03_U01Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-L-3Sterowanie szlabanem parkingowym
T-L-5System zarządzania mediami w budynku
T-L-4Sterowanie oświetleniem z wkorzytsaniem sterownika PLC
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania
T-L-6Zaliczenie
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP.
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-12Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-11Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-10Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O03_K01Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować i uruchomić inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika programowalnego
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia