Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia elektromagnetycznych badań nieniszczących:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia elektromagnetycznych badań nieniszczących | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs akademicki z matematyki |
W-2 | Ukończony kurs akademicki z fizyki |
W-3 | Ukończony moduł Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi elektromagnetycznych badań nieniszczących |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu zastosowania wybranych technik elektromagnetycznych badań nieniszczących |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zadania projektowego i celu projektu. | 1 |
T-P-2 | Realizacja wybranego zadania projektowego dotyczącego elektromagnetycznych badań nieniszczących: - modelowania (w środowisku Matlab, Comsol, PSpice), - zaplanowanie i przeprowadzenie eksperymentu pomiarowego. | 12 |
T-P-3 | Zaliczenie projektu i prezentacja jego wyników. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zjawiska fizyczne wykorzystywane w elektromagnetycznych metodach badań nieniszczących | 1 |
T-W-2 | Metody badań nieniszczących wykorzystujące stałe i zmienne pole magnetyczne. | 3 |
T-W-3 | Metody badań nieniszczących wykorzystujące prądy wirowe | 3 |
T-W-4 | Metody badań nieniszczących wykorzystujące fale elektromagnetyczne wysokich częstotliwości | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Rozwiązywanie problemu projektowego | 30 |
A-P-3 | Opracowanie raportu i prezentacji multimedialnej przedstawiającej wyniki uzyskane w projekcie. | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca własna z literaturą | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny z pokazem |
M-2 | Realizacja zadań projektowych w zespołach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania z wykonanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.2_W01 Student uzyskuje elementarną wiedzę na temat elektromagnetycznych metod badań nieniszczących i wykorzystywanych zjawisk fizycznych | EL_1A_W04, EL_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.2_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego. | EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.2_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | EL_1A_K04, EL_1A_K06, EL_1A_K01 | — | — | C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.2_W01 Student uzyskuje elementarną wiedzę na temat elektromagnetycznych metod badań nieniszczących i wykorzystywanych zjawisk fizycznych | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.2_U01 Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.2_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Chady T., Wieloczęstotliwościowe algorytmy identyfikacji w układach defektoskopii wiroprądowej, Prace naukowe Politechniki Szczecińskiej Nr 578, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2003
- Lewińska-Romicka A, Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopii, WNT, Warszawa, 2001
- Piech T., Badania Magnetyczne. Wykorzystanie efektu Barkhausena, Biuro Gamma, 1998
- Anna Lewińska-Romicka, Badania materiałów metodą prądów wirowych, Biuro Gamma
- Dominik Senczyk, Radiografia przemysłowa, Podstawy ficzyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
- Łopato P., Detekcja i identyfikacja defektów struktur dielektrycznych i kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych w zakresie terahercowym, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2018
Literatura dodatkowa
- Blitz. J., Electrical And Magnetic Methods Of Non-Destructive Testing, Springer-Verlag, 1997
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Jiles D. C., Introducting to Magnetism and Magnetic Materials, Springer, 1990
- Mester M. L., McIntire P, Nondestructive Testing Handbook Volume 4 Electromagnetic Testing, ASNT, 1996