Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Elektronarzędzia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektronarzędzia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Pracownia Elektrotechniki Przemysłowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 15 2,00,44zaliczenie
wykładyW7 10 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu Maszyn Elektrycznych.
W-2Podstawy Elektrotechniki.
W-3Elektronika i Energoelektronika.
W-4Układy wbudowane.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie budowy i działania elektronarzędzi
C-2Poznanie obsługi i zasad konserwacji elektronarzędzi
C-3BHP Elektronarzędzi
C-4Kompetencje społeczne dotyczą możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Założenia projektowe2
T-P-2Normy i przepisy2
T-P-3Inowacje i Wynalazki - Elektronarzędzia2
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia.7
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów2
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi2
T-W-2Budowa elektronarzędzi4
T-W-3Działanie elektronarzędzi2
T-W-4Konserwacja elektronarzędzi2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Wykonanie projektu30
A-P-3Opracowaie prezentacji5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Pryzgoowanie do zaliczania15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Tradycyjna
M-2Audiowizualna - rzutnik pisma
M-3Audiowizualna - rzutnik komputerowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ustny
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.4_W01
Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
EL_1A_W04, EL_1A_W15C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.4_U01
Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11C-2T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.4_K01
Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
EL_1A_K04C-4T-W-3, T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.4_W01
Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.4_U01
Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.4_K01
Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi dobrze określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,0Student dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student lepiej niż dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.

Literatura podstawowa

  1. Wiadomości Urzędu Patentowego RP., 2019
  2. Biuletyn Urzędu Patentowego RP., 2019
  3. Normy dotyczące narzędzi elektrycznych., 2019

Literatura dodatkowa

  1. Kwartalnik Naukowo-Techniczny "Technologia i Automatyzacja Montażu", 2019
  2. Kwartalnik Techniczny "Obróbka Metalu", 2019
  3. www.uprp.pl, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Założenia projektowe2
T-P-2Normy i przepisy2
T-P-3Inowacje i Wynalazki - Elektronarzędzia2
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia.7
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi2
T-W-2Budowa elektronarzędzi4
T-W-3Działanie elektronarzędzi2
T-W-4Konserwacja elektronarzędzi2
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Wykonanie projektu30
A-P-3Opracowaie prezentacji5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Pryzgoowanie do zaliczania15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.4_W01Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrotechniki, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia zależności występujących w obwodach, sieciach, urządzeniach i układach elektrotechnicznych
EL_1A_W15Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie wytwarzania, akumulacji, przesyłu, dystrybucji energii elektrycznej w sieciach i systemach elektroenergetycznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy i działania elektronarzędzi
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi
T-W-4Konserwacja elektronarzędzi
T-W-3Działanie elektronarzędzi
T-W-2Budowa elektronarzędzi
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.4_U01Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
EL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U11Potrafi zaplanować i przeprowadzić symulację oraz pomiary charakterystyk elektrycznych i mechanicznych, a także ekstrakcję podstawowych elementów charakteryzujących maszyny elektryczne, urządzenia elektryczne, przekształtniki energoelektroniczne; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć wnioski
Cel przedmiotuC-2Poznanie obsługi i zasad konserwacji elektronarzędzi
Treści programoweT-P-5Prezentacja wykonanych projektów
T-P-2Normy i przepisy
T-P-1Założenia projektowe
T-P-3Inowacje i Wynalazki - Elektronarzędzia
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia.
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.4_K01Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-4Kompetencje społeczne dotyczą możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
Treści programoweT-W-3Działanie elektronarzędzi
T-P-2Normy i przepisy
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów
T-P-4Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia.
T-P-1Założenia projektowe
T-P-3Inowacje i Wynalazki - Elektronarzędzia
T-W-4Konserwacja elektronarzędzi
T-W-2Budowa elektronarzędzi
T-W-1Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi
Metody nauczaniaM-1Tradycyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi dobrze określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,0Student dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student lepiej niż dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka.