Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: efektywność energetyczna
Sylabus przedmiotu Zintegrowane laboratorium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane laboratorium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Orłowski <Mariusz.Orlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wymiany ciepła i termodynamiki technicznej, siłownie energetyczne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z medodami pomiarowymi stosowanymi w układach energtycznych oraz poszczególnych jego elementach. Praktyczne przeprowadzenie pomiarów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Badanie przewodności cieplnej materiałów. Bilans kotła i badanie wymienników ciepła. Badanie ogniwa paliwowego. Badanie siłowni ORC. Badanie silnika zasilanego biopaliwem. Badanie właściwości biopaliwa. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia, wykonanie sprawozdań - praca własna. | 55 |
A-L-3 | Konsultacje | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, wykonanie sprawozdań z przeprowadzonych pomiarów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_W01 Student zna metody pomiarowe stosowwane w układach eneregtycznych oraz ich poszczególnych elementach. | ENE_2A_W10, ENE_2A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien umieć dobrać odpowiednie metody pomiarowe oraz wykonać pomiary pozwalające na ocenę funkcjonowania urzadzeń i układów energetycznych. | ENE_2A_U10, ENE_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C09_K01 Student udowadnia zdolność pracowania w grupie. | ENE_2A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_W01 Student zna metody pomiarowe stosowwane w układach eneregtycznych oraz ich poszczególnych elementach. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie wszystkich sprawozdań oraz pisemne zaliczenie wszystkich zrealizowanych ćwiczeń laboratoryjnych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien umieć dobrać odpowiednie metody pomiarowe oraz wykonać pomiary pozwalające na ocenę funkcjonowania urzadzeń i układów energetycznych. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie wszystkich sprawozdań oraz pisemne zaliczenie wszystkich zrealizowanych ćwiczeń laboratoryjnych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C09_K01 Student udowadnia zdolność pracowania w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie wszystkich sprawozdań oraz pisemne zaliczenie wszystkich zrealizowanych ćwiczeń laboratoryjnych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa (red. Fodemski T.R.), Pomiary cieplne, WNT, Warszawa, 2001
- Praca zbiorowa (red. Pudlik W.), Termodynamika-Laboratorium Miernictwa Cieplnego, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1993
- Kołodziejczyk L., Pomiary w inżynierii sanitarnej, Arkady, Warszawa, 1980
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa (red. Mieszkowski M.), Pomiary cieplne i energetyczne, WNT, Warszawa, 1985
- Kotlewski F., Pomiary w technice cieplnej, WNT, Warszawa, 1972