Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: energetyka konwencjonalna
Sylabus przedmiotu Planowanie w energetyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie w energetyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarządzania środowiskiem i energią |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami prognozowania zapotrzebowania na energię i ich znaczenia dla gospodarki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna koncepcja planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego, Zintegrowane planowanie w systemie elektroenergetycznym, Charakterystyka strony podaży i popytu energii elektrycznej, Metody prognozowania zapotrzebowania na energię, Gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego, | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 1 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C06_W01 W wyniku przeprowadzony zajęć student powinien objaśnić sposób wykonania prognozy w systemach elektroenergetycznych, opisać stosowane metody, wytłumaczyć sens ich istnienia oraz scharakteryzować gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego. | ENE_2A_W09, ENE_2A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć oceniać trafność sosowanych metod planowania oraz dobierać najwłaściwsze z nich | ENE_2A_U10, ENE_2A_U12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość wagi planowania w energetyce dla rozwoju gospodarki | ENE_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C06_W01 W wyniku przeprowadzony zajęć student powinien objaśnić sposób wykonania prognozy w systemach elektroenergetycznych, opisać stosowane metody, wytłumaczyć sens ich istnienia oraz scharakteryzować gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć oceniać trafność sosowanych metod planowania oraz dobierać najwłaściwsze z nich | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość wagi planowania w energetyce dla rozwoju gospodarki | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- The Tellus Institute Boston, Massachusetts, Best Practices Guide: Integrated Resource Planning For Electricity, US Agency for International Development Global Center for Environment Office of Energy, Environment, and Technology 1300 Pennsylvania Ave, NW Washington, DC 20523-3800 USA
- Swisher J.N., Jannuzzi R.M., Redlinger R.Y., Tools and Methods for Integrated Resource Planning, Roskilde, RisoNational Laboratory, 1997
- Chochowski A., Krawiec F., Zarządzanie w energetyce, Difin, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Ziębik A., Szargut J., Podstawy gospodarki energetycznej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997