Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy umysłowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy umysłowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Dydycz <Bozena.Dydycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Po ukończeniu kursu student będzie potrafił wykorzystywać różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału. Będzie potrafił planować i racjonalnie gospodarować czasem pracy. Będzie potrafił stosować środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kategoria "pierwszego wrażenia" jako budująca nasz profesjonalny i osobisty obraz w oczach innych ludzi. Mowa ciała. Atrakcyjność interpersonalna. oddziaływania społeczne i techniki negocjacji oraz perswazji. Teorie uczenia się. Przechowywanie skutków uczenia się; jak można polepszyć pamięć? Wpływ indywidualnych cech jednostki na przebieg i rezultaty uczenia się. Aktywność poznawcza podmiotu i zaangażowanie emocjonalne jako warunek skutecznego i szybkiego uczenia się. Rola struktury I formy przyswajanych treści w procesie uczenia się. Techniki powtarzania materiału. Rodzaje rozumowań i myślenie twórcze. | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 0 |
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | wykład konwersatoryjny |
M-4 | prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test z wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_E02_W01 Wykazuje podstawową wiedzę dotyczącą kierowania procesem uczenia się i innych. | IM_1A_W18 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_E02_U01 Student nabywa umiejętność efektywnej organizacji czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się. | IM_1A_U06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_E02_K01 Student stosuje środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność. | IM_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1 |
IM_1A_E02_K02 Student efektywnie wykorzystuje różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału. | IM_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_E02_W01 Wykazuje podstawową wiedzę dotyczącą kierowania procesem uczenia się i innych. | 2,0 | nie dotyczy |
3,0 | nie dotyczy | |
3,5 | nie dotyczy | |
4,0 | nie dotyczy | |
4,5 | nie dotyczy | |
5,0 | nie dotyczy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_E02_U01 Student nabywa umiejętność efektywnej organizacji czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student nabywa umiejętność efektywnej organizacji czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_E02_K01 Student stosuje środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność. | 2,0 | Nie dotyczy |
3,0 | Nie dotyczy | |
3,5 | Nie dotyczy | |
4,0 | Nie dotyczy | |
4,5 | Nie dotyczy | |
5,0 | Nie dotyczy | |
IM_1A_E02_K02 Student efektywnie wykorzystuje różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału. | 2,0 | Nie dotyczy |
3,0 | Nie dotyczy | |
3,5 | Nie dotyczy | |
4,0 | Nie dotyczy | |
4,5 | Nie dotyczy | |
5,0 | Nie dotyczy |
Literatura podstawowa
- Plewka Cz., Taraszkiewicz M, Uczymy się uczyć, Pedagogium Wydawnictwo OR TWM, Szczecin, 2010
- Jarmuszkiewicz J., Kurs szybkiego czytania, Videograf, Warszawa, 2002
- Lehrl S., Trening pamięci, Videograf, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Claldini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2009
- Rebel G., Naturalna mowa ciała w socjotechnicznych metodach, Astrum, 1999