Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)
Sylabus przedmiotu Historia rozwoju lądowego sprzętu bojowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Historia rozwoju lądowego sprzętu bojowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw budowy maszyn,podstawowy kurs historii na poziomie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z poczatkami lądowego sprzetu bojowego -przykłady z historii wojen |
C-2 | Zapoznanie studentów z typami i rodzajami lądowego sprzetu bojowego używanego współcześnie przez Polskie Wojska Pancerne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania | 1 |
T-W-2 | Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych | 1 |
T-W-3 | Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa | 1 |
T-W-4 | Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka | 1 |
T-W-5 | Wojska pancerne państw europejskich po wybuchu WW II | 1 |
T-W-6 | Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych | 1 |
T-W-7 | Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego | 1 |
T-W-8 | Wspólne manewry w ramach Struktur NATO - zastosowanie sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych w polskich jednostkach : czołgi Leopard ,Abrams | 1 |
T-W-9 | Tendencje rozwojowe Polskich Wojsk Pancernych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego z wykładów | 10 |
A-W-3 | Czytanie literatury z przedmiotu | 7 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie prezentacji tematycznie związanej z treścią wykładów.Egzamin pisemny z treści wykladów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_C05_W01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | — | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_C05_U01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | — | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C33_K01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | — | — | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-9, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_C05_W01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | 2,0 | Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem |
3,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem | |
3,5 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem | |
4,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach | |
4,5 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach | |
5,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_C05_U01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | 2,0 | Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem |
3,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem | |
3,5 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem | |
4,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach | |
4,5 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach | |
5,0 | Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C33_K01 Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historia wojen, rozwojem ladowego sprzetu bojowego ,pierwsze machiny bojowe, nowoczesne czołgi ,ich budowa i zasada funkcjonowania | 2,0 | Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności |
3,0 | Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywnośc | |
3,5 | Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji | |
4,0 | Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji | |
4,5 | Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania | |
5,0 | Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie |
Literatura podstawowa
- Richard Ogórkiewicz, Czołgi 100 lat historii, Oficyna wydawnicza READ ME, Łódz, 2015, 1
- Jerzy Majka, Brygada Motorowa płk Maczka, Wydawnictwo LIBRA, Rzeszów, 2004, 1
- Rajmund Szubański, Polska broń pancerna w 1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa, 2004, 1