Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)
Sylabus przedmiotu Analiza cyklu życia pojazdów bojowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza cyklu życia pojazdów bojowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z matematyki, fizyki i budowy pojazdów samochodowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z techniką LCA. |
C-2 | Poznanie fazy budowy pojazdu bojowego. |
C-3 | Poznanie fazy eksploatacji pojazdu bojowego. |
C-4 | Poznanie fazy złomowania pojazdu bojowego. |
C-5 | Poznanie podstawowych zasad recyklingu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zastosowanie LCA w inżynierii pojazdów bojowych i specjalnych. Analiza zadania problemowego dla wybranego pojazdu bojowego. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie. | 1 |
T-W-2 | Definicja LCA oraz zastosowanie. | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka pojazdów bojowych i specjalnych. | 1 |
T-W-4 | Faza budowy samochodu bojowego i specjalnego. | 1 |
T-W-5 | Faza eksploatacji pojazdu bojowego i specjalnego. | 1 |
T-W-6 | Faza złomowania (likwidacji) pojazdu bojowego i specjalnego. | 1 |
T-W-7 | Recykling. | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział studenta w zajęciach projektowych. | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć. | 5 |
A-P-3 | Przygotowanie projektu. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych. Tematyka wykładów jest zapowiadana. | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 8 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady: metoda podajaca w postaci wykładu informacyjnego oraz problemowa w postaci wykładu problemowego. |
M-2 | Projekty: metoda aktywizująca studenta w postaci wstępnego przygotowania się studenta do wybranego projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady: zaliczenie pisemne obejmujące 3 pytania problemowe. Ocena łączna jest średnią z uzyskanych ocen za każde pytanie. Zaliczenie obejmuje zakres tematyczny wykładów sprawdzając uzyskane efekty kształcenia. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie zadania problemowego dla wybranego pojazdu bojowego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_B19_W01 Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z LCA oraz potrafi odnieść technikę LCA do techniki samochodowej. | IPBiS_1A_W01, IPBiS_1A_W02, IPBiS_1A_W04, IPBiS_1A_W06, IPBiS_1A_W17 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_B19_U01 Student: - ma umiejetność zastosowania Analizy Cyklu Życia dla techniki samochodowej, - ma umiejetność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych. | IPBiS_1A_U02, IPBiS_1A_U03, IPBiS_1A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_B19_W01 Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z LCA oraz potrafi odnieść technikę LCA do techniki samochodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe definicje dotyczące techniki LCA, potrafi wymienić podstawowe elementy budowy pojazdu bojowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_B19_U01 Student: - ma umiejetność zastosowania Analizy Cyklu Życia dla techniki samochodowej, - ma umiejetność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejetność odniesienia techniki LCA do techniki samochodowej. Wie, że można określić czas życia danego pojazdu bojowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kowalski Z., Kulczycka J., Góralczyk M., Ekologiczna ocena zycia procesów wytwórczych (LCA), PWN, Warszawa, 2007
- Górzynski J., Podstawy analizy środowiskowej wyrobów i obiektów, WNT, Warszawa, 2007
- Kulczycka J., Ekologiczna ocena cyklu życia LCA nową techniką zarządzania środowiskowego, Wydawnictwo Sigmie PAN, Kraków, 2001
Literatura dodatkowa
- Norma Europejska, EN ISO 14040, 2006
- Norma Europejska, EN ISO 14044, 2006