Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)
Sylabus przedmiotu Zaplecze techniczne eksploatacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaplecze techniczne eksploatacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z matematyki na poziomie szkoły średniej (przekształcanie wzorów) Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów |
C-2 | Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych |
C-3 | Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw |
C-4 | Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni |
C-5 | Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów |
C-6 | Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji |
C-7 | Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji | 2 |
T-P-2 | Poznanie systemów obsługowo-naprawczych wybranych pojazdów i ich wykonanie | 6 |
T-P-3 | Kalkulacja kosztów stacji obsługi | 2 |
T-P-4 | Podział pracochłonności według specjalności prac | 2 |
T-P-5 | Obliczenia szczegółowe zagospodarowania zaplecza technicznego eksploatacji pojazdów | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola | 3 |
T-W-2 | Techniczne wyposażenie zapecza motoryzacji | 6 |
T-W-3 | Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów | 6 |
T-W-4 | Dokumentacja obsługi technicznej i napraw | 2 |
T-W-5 | Rola systemów obsługiwania | 4 |
T-W-6 | Zajezdnie pojazdów, główne funkcje i elementy zajezdni | 2 |
T-W-7 | Garaże i bezgarażowe przechowywaniepojazdów w niskich temperaturach | 2 |
T-W-8 | Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego pojazdów | 2 |
T-W-9 | Zbywanie sprzętu i zaplecza obsługowo-naprawczego | 1 |
T-W-10 | Uwarunkowania proekologiczne w obiektach zaplecza technicznego w eksploatacji pojazdów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Przygotowanie do ćwiczeń | 10 |
A-P-2 | Czytanie wskazanej literatury | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie się do kolokwium | 10 |
A-P-4 | Rozwiązywanie zadanych zadań | 8 |
A-P-5 | Uczestnictwo w zjęciach | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej litaratury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C32_W01 Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi. | IPBiS_1A_W21, IPBiS_1A_W11 | — | — | C-3, C-4, C-1, C-2, C-5, C-6, C-7 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C32_U01 Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi. | IPBiS_1A_U04 | — | — | C-3, C-4, C-1, C-2, C-5, C-6, C-7 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C32_K01 Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko. | IPBiS_1A_K05 | — | — | C-3, C-4, C-1, C-2, C-5, C-6, C-7 | T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C32_W01 Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi. | 2,0 | |
3,0 | Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C32_U01 Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi. | 2,0 | |
3,0 | Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C32_K01 Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
- Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1