Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)
Sylabus przedmiotu Język obcy III (niemiecki):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy III (niemiecki) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 52 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka obcego na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen). | 10 |
T-LK-2 | Natura i jej zjawiska. Ochrona środowiska. Energie odnawialne. Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna) | 10 |
T-LK-3 | Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Nauka i technika. | 10 |
T-LK-4 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
T-LK-5 | Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 10 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 4 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2, zna podstawy słownictwa z zakresu inżynierii produkcji w przemyśle 4.0. | IPP4_1P_W04 | — | — | C-2, C-1 | T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2 | M-2, M-7, M-5, M-6, M-3 | S-4, S-3, S-1, S-2, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny. | IPP4_1P_U01, IPP4_1P_U03 | — | — | C-2, C-1 | T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5 | M-3, M-2, M-6, M-5 | S-5, S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | IPP4_1P_K01 | — | — | C-3 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-4 | M-1, M-4, M-2 | S-3, S-2, S-5, S-4, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2, zna podstawy słownictwa z zakresu inżynierii produkcji w przemyśle 4.0. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 i zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_A03-N_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Albert Daniels, „Mittelpunkt”, Ernest Klett Sprachen – Barcelona, 2007
- U.Koithan, H.Schmitz, T.Sieber, R.Sonntag, „Aspekte“, Langenscheidt KG – Berlin und München, 2007
Literatura dodatkowa
- Dreyer Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Max Hueber, Ismaning, 2000
- Hans-Jürgen Hentschel, Verena Klotz, Paul Krüger, Mit Erfolg zu telc Deutsch B2, Zertifikat Deutsch Plus. Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Barcelona, 2007
- Z. Csörgö, E. Malyata, A. Tamasi, B2 Finale: ein Vorbereitungskurs auf die ÖSD-Prüfung Mittelstufe Deutsch, Klett Kiado, Budapest, 2007
- Andrea Frater, Jörg Keller, Angelique Thabar, Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat B2: Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Stuttgart, 2008
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2011
- Michael Kuhn, Andreas Stieber, Twoje testy : język niemiecki, PWN, Warszawa, 2004