Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
specjalność: logistyka, organizacja i technologia transportu
Sylabus przedmiotu Modele logistyczne w eksploatacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modele logistyczne w eksploatacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami logistycznymi w zarządzaniu eksploatacją |
C-2 | Celem kształcenia jest ukształtowanie umiejętności w zakresie stosowania modeli logistycznych w systemie zarządzania eksploatacją |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. | 2 |
T-L-2 | Prognozowanie | 2 |
T-L-3 | Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego | 3 |
T-L-4 | Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego | 2 |
T-L-5 | Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego | 2 |
T-L-6 | Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego | 2 |
T-L-7 | Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje. | 1 |
T-W-2 | Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją | 4 |
T-W-3 | Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów. | 4 |
T-W-4 | Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych | 3 |
T-W-5 | Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 5 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-L-4 | Przygotowanie do sprawdzianów | 8 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładu na podstawie zalecanej literatury | 1 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-W-5 | Zaliczenie | 1 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, wykład problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik) |
M-2 | ćwiczenia audytoryjne/ rzutnik, tablica |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z wykonanych w zespole prac |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej i części ustnej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C09-2_W01 Wynikiem przeprowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z modelami logistycznymi stosowanymi w eksploatacji pojazdów różnych gałęzi transportu | IT_2A_W03, IT_2A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C09-2_U01 W wyniku zaliczenia przedmiotu, student uzyskuje umiejętność praktycznego wykorzystania modeli logistycznych w zarządzaniu eksploatacją pojazdów różnych gałęzi transportu | IT_2A_U07, IT_2A_U12, IT_2A_U15 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_C09-2_K01 W wyniku przeprowadzonych (zaliczonych) zajęć student nabywa właściwą postawę do efektywnej pracy w zespole. Potrafi przeprowadzić konstruktywną krytykę wykonanych w zespole obliczeń wytrzymałościowych. | IT_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C09-2_W01 Wynikiem przeprowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z modelami logistycznymi stosowanymi w eksploatacji pojazdów różnych gałęzi transportu | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C09-2_U01 W wyniku zaliczenia przedmiotu, student uzyskuje umiejętność praktycznego wykorzystania modeli logistycznych w zarządzaniu eksploatacją pojazdów różnych gałęzi transportu | 2,0 | |
3,0 | Student zna modele logistyczne stosowane w eksploatacji pojazdów | |
3,5 | . | |
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_C09-2_K01 W wyniku przeprowadzonych (zaliczonych) zajęć student nabywa właściwą postawę do efektywnej pracy w zespole. Potrafi przeprowadzić konstruktywną krytykę wykonanych w zespole obliczeń wytrzymałościowych. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie wykonujacy zadana prace. Nie wykazuje checi współpracy z innymi studentami i prowadzacym zajecia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Łupicka A., Sieci logistyczne. Teorie, modele badania., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 2011
- Skowronek Cz., Saryusz-Wolski Z., Logistyka przedsiębiorstw, PWE, 2011
Literatura dodatkowa
- Andrzejczyk P., Zając J., Zapasy i magazynowanie. Przykłady i ćwiczenia, ILiM, 2011