Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
Sylabus przedmiotu Inżynieria produkcji samochodów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria produkcji samochodów | ||
Specjalność | urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu budowy samochodów oraz technik wytwarzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie poszerzonej wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z produkcją pojazdów samochodowych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności analizy i oceny technik wytwarzania ze względu na technologiczność, jakość konstrukcji oraz właściwości użytkowe samochodu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i oceny jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania uruchomienia produkcji nowego modelu samochodu | 2 |
T-W-2 | Organizacja produkcji samochodów | 2 |
T-W-3 | Zagadnienia kooperacji produkcji oraz unifikacji części i zespołów | 2 |
T-W-4 | Proces produkcji tłokowych silników spalinowych. Proces produkcji nadwozi samochodowych | 2 |
T-W-5 | Zagadnienia zapewnienia jakości w procesie produkcji | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-P-2 | Wykonywanie zadania projektowego i przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia. | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy i oceny przebiegu procesu produkcji samochodu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego sprawdzającego uzyskane efekty kształcenia. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena postępów oraz umiejętności pracy w grupie podczas rozwiązywania zadań problemowych - intuicyjna w formie aprobaty |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_W01 Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie systemów i metod produkcji pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metody montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu produkcyjnego | IT_2A_W03, IT_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_U01 Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, | IT_2A_U10, IT_2A_U12 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_K01 Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną. | IT_2A_K02, IT_2A_K03 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_W01 Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie systemów i metod produkcji pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metody montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu produkcyjnego | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy, zwłaszcza w zakresie związków korelacyjnych pomiędzy procesami wytwarzania a technologicznością produkcji samochodów . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_U01 Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, | 2,0 | |
3,0 | Przedstawia rozwiązania zagadnień problemowych związanych z organizacją i technologią produkcji w przemyśle motoryzacyjnym w zakresie podstawowym nie potrafi uzasadnić wyboru proponowanych rozwiązań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-2_K01 Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną. | 2,0 | |
3,0 | Student przejawia mierne zaangażowanie w pracę zespolu prowadzącym analizę decyzyjną podczas wykładu problemowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adamiec P., Dziubiński J., Wybrane zagadnienia materiałów konstrukcyjnych i technologii wytwarzania pojazdów, Wyd. Pol. Śl., Gliwice, 1999
- Jezierski J., Technologia tłokowych silników wysokopręŜnych, WNT, Waeszawa, 1999
- Zieliński A., Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych, WKŁ, Warszawa, 2003
- Karpiński S., Kształtowanie elementów nadwozi samochodów, WKŁ, Warszawa, 1996