Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | IT_1A_C05_U01 | Student potrafi analizować wpływ infratruktury transportu na proces transportowy, w szczególności na zagadnienia związne z bezpieczeństwem transportu, łączyć poszczególne obiekty infrastruktury w całość systemu transportowego, potrafi oszacować liczbę miejsc parkingowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IT_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
IT_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z budową dróg samochodowych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami budowy dróg wodnych (morskich i śródlądowych) |
C-3 | Zapozanie studentów z wymaganiami i budową portów lotniczych |
Treści programowe | T-W-1 | Infrastruktura transportu w zagospodarowaniu przestrzennym |
---|
T-W-2 | Infrastruktura transportu samochodowego |
T-W-3 | Kształtowanie geometryczne drogi |
T-W-4 | Konstrukcja jezdni drogowej |
T-W-5 | Węzły drogowe, autostrady, drogi ekspresowe, ulice - parametry techniczne |
T-W-6 | Drogi i porty lotnicze |
T-W-9 | Charakterystyka geometryczno-konstrukcyjna w rejonie lotniska |
T-W-10 | Naturalne i sztuczne drogi wodne śródlądowe |
T-W-11 | Sieć dróg wodnych i ich klasyfikacja |
T-W-12 | Porty śródlądowe |
T-W-13 | Porty morskie, terminale portowe, nabrzeża portowe i jego zaplecze |
T-W-8 | Organizacja zabudowy w rejonie lotniska |
T-W-7 | Struktura funkcjonowania i klasyfikacja portów lotniczych |
T-W-14 | Kategorie linii i torów kolejowych |
T-W-16 | Linie kolejowe dla dużych prędkości |
T-W-17 | Niekonwencjonalne drogi szynowe |
T-W-15 | Stacje i węzły kolejowe |
T-W-18 | Koleje linowe |
T-A-3 | Obliczenia obciązenia linii kolejowych |
T-A-2 | Obliczenia portów morskich |
T-A-1 | Obliczenia przepustowości dróg samochodowych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie ustnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna elementów infrastruktury różnych środków transportu |
3,0 | Student potrafi formułować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo |
3,5 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo |
4,0 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami |
4,5 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami oraz zastosować niezbędne ich rodzaje dla konkretnego problemu inżynierskiego |
5,0 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami oraz zastosować niezbędne ich rodzaje dla konkretnego problemu inżynierskiego, potrafi oszacować liczbę miejsc parkingowych, umie wykonać obliczenia obciążenia linii kolejowych i portów morskich |