Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
specjalność: organizacja transportu
Sylabus przedmiotu Techniki informatyczne w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki informatyczne w transporcie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student musi mieć ogólną wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych . |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Poznaje funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. | 3 |
T-L-2 | Skomplikowane urzadzenia elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców . | 3 |
T-L-3 | Zasady projektowania taboru samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki . | 3 |
T-L-4 | Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej. | 3 |
T-L-5 | Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. | 3 |
T-W-2 | Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców . | 3 |
T-W-3 | Jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki | 3 |
T-W-4 | Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej. | 3 |
T-W-5 | Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Bieżące przygotowanie sprawozdań w oparciu o zagadnienia prezentowane na zajeciach | 8 |
A-L-2 | Powtórzenie materiału i przygotowanie do końcowego zaliczenia | 2 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Informacje z biblioteki i internetu-przygotowanie do zajeć | 2 |
A-W-2 | Powtórzenie materaiału przed końcowym zaliczeniem | 8 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda opisowe,ćwiczenia indywidualne z uzyciem internetu i programów specjalistycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena zaangazowania w zajecia,przygotowania ,umiejetności posługiwania sie komputerem i internetem |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_B08_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśniać zasadę funkcjonowania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.Umie rozrózniać skomplikowane urzadzenia elektorniczne ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie wyjaśnić jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie wymienić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Umie zdefiniować techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | IT_1A_W09, IT_1A_W14, IT_1A_W18 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_B08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie korzystać z urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Umie analizować informacje o skomplikowanych urzadzeniach elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie planować jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie ocenić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Potrafi posłużyć się technikami pozyskiwania klienta oraz sprzedaży usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | IT_1A_U03, IT_1A_U04, IT_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_B08_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie aktywna postaw do zycia ,bedzie chetny do używania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. | IT_1A_K01, IT_1A_K02, IT_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_B08_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśniać zasadę funkcjonowania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.Umie rozrózniać skomplikowane urzadzenia elektorniczne ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie wyjaśnić jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie wymienić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Umie zdefiniować techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował podstawowych pojęć i zagadnień, |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na słabym poziomie, | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskałdobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_B08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie korzystać z urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Umie analizować informacje o skomplikowanych urzadzeniach elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie planować jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie ocenić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Potrafi posłużyć się technikami pozyskiwania klienta oraz sprzedaży usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował umiejętności w wymaganym stopniu, |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznym stopniu, | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznyym stopniu, był aktywny na zajęciach, | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dobrym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_B08_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie aktywna postaw do zycia ,bedzie chetny do używania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. | 2,0 | Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował przewidywanych umiejętności |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostatecznym stopniu, | |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostateczym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , | |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki . | |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem | |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie |
Literatura podstawowa
- Aleksander Lotko, Technologie informatyczne w motoryzacji, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2001