Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
specjalność: organizacja transportu
Sylabus przedmiotu Techniki odnowy środków transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki odnowy środków transportu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosław Uzdowski <Miroslaw.Uzdowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zjawisk zużycia zespołów pojazdów |
C-2 | Poznanie metod oceny stopnia zuzycia zespołów środków transportu |
C-3 | Poznanie ogólnych metod odnowy stanu zdatności środków transportu |
C-4 | Poznanie technik szczegółowych odnowy wybranych zespoół i podzespołów środków transportu |
C-5 | Poznanie wad i zalet wybranych technik odnowy |
C-6 | Ukształtowanie umiejętności doboru techniki odnowy w zależności od dysponowanego parku maszynowego, składnika kosztów odnowy, jej opłacalności oraz wymagań technicznych warunków pracy zespołu środka transportu |
C-7 | Poznanie metod oceny jakości wykonania odnowy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie i szkolenie BHP | 1 |
T-L-2 | Weryfikacja i ocena przydatności opon do bieżnikowania. Inne techniki odnowy opon | 2 |
T-L-3 | Weryfikacja i ocena stopnia zużycia wałów korbowych | 2 |
T-L-4 | Metodyka demontażu wybranych zespołów pojazdu samochodowego | 2 |
T-L-5 | Metodyka montażu wybranych zespołów pojazdu samochodowego | 2 |
T-L-6 | Kontrola szczelności i sposób regeneracji skojarzenia przylgnia zaworu - gniazdo zaworowe | 2 |
T-L-7 | Metody oceny jakości wykanania naprawy zespołów pojazdu | 2 |
T-L-8 | Weryfikacja i ocena stopnia zużycia tłoków | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wpływ różnych czynnikiów na intensywność zużywania się części i zespołów | 2 |
T-W-2 | Topografi zużycia wybranych zespołów pojazdów | 1 |
T-W-3 | Rola i zadania weryfikacji części i zespołów | 2 |
T-W-4 | Metody utrzymania stanu zdatności pojazdu | 2 |
T-W-5 | Metodyka odnowy zespołów i części pojazdów | 1 |
T-W-6 | Wady i zalety różnych technik odnowy części. Ocena możliwości ich wykorzystania | 1 |
T-W-7 | Metodyka napraw powypadkowych nadwozi | 1 |
T-W-8 | Odnowa i regeneracja instalacji elektrycznej pojazdu | 2 |
T-W-9 | Wady powłok lakierniczych. Usuwanie wad | 1 |
T-W-10 | Zadady odnowy uszkodzonych fragmentów szyb | 1 |
T-W-11 | Możliwości wydłużania okresu użytkowania wybranych zespołów i podzespołów środków transportu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
A-L-3 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury | 2 |
A-W-3 | Przytotowanie się do egzaminu | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i pokazowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C21-2_W01 Student powinien znać zależności intensywności zużycia od różnych czynników i jego topografię, umieć rozpoznać stan techniczny zespołów i podzespołów, znać metody odnowy obiektów oraz spsoby oceny ich realizacji. | IT_1A_W10 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-6, C-7 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C21-2_U01 Student powinien formułować główną przyczynę utraty stanu zdatności obiektu technicznego (pojazdu), powinien umieć przygotować odpowiednią technologię i technikę odnowy zespołu lub pojazdu. | IT_1A_U12, IT_1A_U13 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C21-2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów, technik ich odnowy i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii. | IT_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7 | T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C21-2_W01 Student powinien znać zależności intensywności zużycia od różnych czynników i jego topografię, umieć rozpoznać stan techniczny zespołów i podzespołów, znać metody odnowy obiektów oraz spsoby oceny ich realizacji. | 2,0 | |
3,0 | Student zna czynniki oddziałujące na intensywaność zużywania się zespołów, ale nie zna ich wpływu na określone zespoły | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C21-2_U01 Student powinien formułować główną przyczynę utraty stanu zdatności obiektu technicznego (pojazdu), powinien umieć przygotować odpowiednią technologię i technikę odnowy zespołu lub pojazdu. | 2,0 | |
3,0 | Student umie ocenić stan niesprawności zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C21-2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów, technik ich odnowy i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje niewielką zdolność stoswania wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
- Adamiec P., Dziubiński J., Filipczyk J., Technologia napraw pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002