Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S2)
Sylabus przedmiotu Certyfikacja i ekspertyzy techniczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Certyfikacja i ekspertyzy techniczne | ||
Specjalność | logistyka, organizacja i technologia transportu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl>, Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>, Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z matematyki, statystyki, badań operacyjnych, logistyki, systemów transportowych |
W-2 | Podstawowe wiadomości z zakresu budowy i eksploatacji pojazów samochodowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstaw inżynierii jakości dla obszaru przedsiębiorstw z branzy transportowo-logistycznej opartych o wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009. Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania modeli zarządzania jakością w transporcie i logistyce. |
C-2 | Poznanie podstaw tworzenia narzędzi i metod z zakresu inżynierii jakości stosowanych w sektorze transportowo-logistycznym. |
C-3 | Poznanie podstaw definiowania i analizy wskaźników jakościowych związanych z realizacją usług transportowych i logistycznych. |
C-4 | Poznanie podstaw tworzenia rozwiązań koncepcyjnych, uwzględniających zastosowanie analizy systemowej i procesowej w inżynierii jakości dla obszaru usług transportowo-logistycznych. |
C-5 | Poznanie podstaw tworzenia dokumentacji systemu zarządzania jakością dla przedsiębiorstw z sektora transportowo-logistycznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Metodyka procesu homologacji dla samochodu osobowego | 3 |
T-L-2 | Metodyka certyfikacji pojazdów i podzespołów samochodowych zgodnie z wymaganiami PKN-ISO/IEC Guide 67:2007. | 3 |
T-L-3 | Metodyka certyfikacji wyrobów motoryzacyjnych na zastrzeżony znak bezpieczeństwa "B28" na przykładzie podzespołów samochodu osobowego. | 3 |
T-L-4 | Analiza i odtwarzanie przebiegu wypadku samochodowego | 3 |
T-L-5 | Metodyka przeprowadzania ekspertyz technicznych dla samochodowych części zamiennych o jakości porównywalnej z oryginałem | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z procesem certyfikacji, homologacji, normalizacji w motoryzacji. | 10 |
T-W-2 | Podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z przeprowadzaniem ekspertyz technicznych w motoryzacji. | 10 |
T-W-3 | Zasady tworzenia dokumentacji w obszarze procesów certyfikacji, homologacji, normalizacji oraz sporządzania ekspertyz technicznych w motoryzacji | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Analiza literaturowa i przygotowanie merytoryczne do laboratorium | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia, konsultacje | 3 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych. Tematyka wykładów jest zapowiadana. | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny) metoda problemowa (wykład problemowy) |
M-2 | Metody praktyczne (ćwiczenia laboratoryjne) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu: - obejmującego całość materiału, - odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie, - brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena z każdego z laboratorium. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena kompetencji personalnych i społecznych - intuicyjna w formie aprobaty. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_OBTD/07-2_W01 Poznanie podstaw certyfikacji, homologacji, normalizacji oraz sporządzania ekspertyz technicznych w obszarze pojazdów samochodowych. | IT_2A_W08, IT_2A_W10 | — | — | — | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_OBTD/07-2_U01 Student nabywa umiejętności przeprowadzania i analizowania zagadnień związanych z certyfikacją, homologacją, normalizacją oraz sporządzaniem ekspertyz technicznych w obszarze pojazdów samochodowych. | IT_2A_U10, IT_2A_U12 | — | — | — | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_OBTD/07-2_K01 Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie. | IT_2A_K01, IT_2A_K03 | — | — | — | — | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_OBTD/07-2_W01 Poznanie podstaw certyfikacji, homologacji, normalizacji oraz sporządzania ekspertyz technicznych w obszarze pojazdów samochodowych. | 2,0 | poniżej 50% maksymalnej sumy punktów w teście (tj. poniżej 10 punktów) |
3,0 | od 10 do 12 punktów | |
3,5 | od 13 do 14 punktów | |
4,0 | od 15 do 16 punktów | |
4,5 | od 17 do 18 punktów | |
5,0 | powyżej 18 punktów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_OBTD/07-2_U01 Student nabywa umiejętności przeprowadzania i analizowania zagadnień związanych z certyfikacją, homologacją, normalizacją oraz sporządzaniem ekspertyz technicznych w obszarze pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. | |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. | |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. | |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. | |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Odtwarzanie i analiza przebiegu wypadku drogowego, Stowarzyszenie Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Opiniowanie wypadków drogowych - niektóre zagadnienia, Stowarzyszenie Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego, warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Komitet ISO, Norma PKN-ISO/IEC Guide 67:2007, Polski Komitet Normalizacyjny, 2007