Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Polymer Modification:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polymer Modification | ||
Specjalność | Lightweight Structures | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of physics and chemistry of polymers. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of methods, conditions and technology foundations modyfkaci polymers to obtain improved traits |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Physical modification; fillers. Modifications Physical staining. Physical modification: plasticizing. Chemical modification: networking. Chemical modification: stabilization. Chemical modification: mixing reactive. The chemical modification: change in molar mass. Chemical modification: vaccination. Chemical modification: surface modification. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Modification of physical and chemical polymers: an overview. Methods and effects of the modification. physical and chemical polymers .. Aging and stabilization. Miscibility and kompatybilność.Modyfikacja plastomers, modification duromerów and elastomers; przetwórstwiei differences in the conditions of the modification. Polymers Special heat resistant conductive , electric shape memory biopolymers, composites and nano-composites, polymeric materials, magnetic, water-soluble polymers. The use of general and special. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Preparation of the report on the completed classes | 15 |
A-L-2 | Attendence. | 30 |
A-L-3 | The positive assessment of the credit subject exercises | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Passing the test at the end of the course. Written exam. | 30 |
A-W-2 | Class participation | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture informative, practical laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: evaluation test, evaluation of the written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie opisać metody i cel modyfikacji polimerów, rozróżniać chemiczne i fizyczne metody modyfikacji, wyjaśnić różne mechanizmy modyfikacji. | ME_2A_W02, ME_2A_W05, ME_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć analizować procesy zachodzące podczas przetwarzania i eksploatacji materiałów polimerowych, dobierać rodzaj modyfikacji do potrzeb eksploatacyjnych produktu. | ME_2A_U13, ME_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę wobec warunków wytwarzania wyrobów z tworzyw polimerowych, świadomość zjawisk zachodzących w tworzywie podczas produkcji i eksploatacji. | ME_2A_K01, ME_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie opisać metody i cel modyfikacji polimerów, rozróżniać chemiczne i fizyczne metody modyfikacji, wyjaśnić różne mechanizmy modyfikacji. | 2,0 | Poniżej 7 |
3,0 | 7-8 wiedza w zakresie rodzajów modyfikacji polimerów | |
3,5 | 9-10 J.w. wpłew modyfikacji polimerów na ich strukturę | |
4,0 | 11-12 J.w. oraz wiedza na temat wpływu modyfikacji polimerów na ich właściwości fizyczne | |
4,5 | 13-15 J.W. oraz znajomośc możliwości wykorzystania modyfikowanych polimerów w praktyce. | |
5,0 | 16-20 J.w + sumaryczna wiedza w zakresie modyfikacji polimerów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć analizować procesy zachodzące podczas przetwarzania i eksploatacji materiałów polimerowych, dobierać rodzaj modyfikacji do potrzeb eksploatacyjnych produktu. | 2,0 | poniżej 7 |
3,0 | 7-8 Umiejętność wyboru metody modyfikacji polimeru | |
3,5 | 9-10 J.w. + Umiejętność porównania skutków modyfikacji | |
4,0 | 11-12 J.w. + Umiejętnośc planowania procesów modyfikacji polimerów | |
4,5 | 13-15 J.w. + Umiejętnośc oceny stopnia modyfikacji | |
5,0 | 16-20 J.w. Umiejętnośc oceny procesów zachodżcych podczas przetwaezania i [rzechowywania materiałów polimerowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę wobec warunków wytwarzania wyrobów z tworzyw polimerowych, świadomość zjawisk zachodzących w tworzywie podczas produkcji i eksploatacji. | 2,0 | poniżej 7 |
3,0 | 7-8 Student posiada kompetencje w zakresie metod modyfikacji polimerów | |
3,5 | 9-10J.w. + Kompetencje porównania skutechności metod modyfikacji | |
4,0 | 11-12 J.w + kompetenje w zakresie stosowania procesów technologicznych. | |
4,5 | 13-15 J.W. Przewidywanie wyników modyfikacji. | |
5,0 | 16-20 J. w. Student posiada aktywna postawę wobec warunków wytwarzania wyrobów z materiałów polimerowych. |
Literatura podstawowa
- Gachter R., Miller H., Plastic Additives handbook, Hanser, Munich, 1994
Literatura dodatkowa
- Sperling H.L., Introduction to Physical Polymer Science, Willey, 2006