Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Recycling:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Recycling | ||
Specjalność | Processing of Polymer Materials | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Mydłowska <katarzyna_mydlowska@zut.edu.pl>, Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge about material science – polymer materials. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the steps to the appropriate, rational use of waste materials and equipment. |
C-2 | Ability to estimate the problems related to recycling of materials. |
C-3 | Learning about machines and devices for recycling of plastics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to safety procedures and rules in laboratory. General description of machines and devices. | 6 |
T-L-2 | Shredding of different types of materials and their classification. | 6 |
T-L-3 | Rinsing, drying and modification ground or defibrillated materials. | 6 |
T-L-4 | Preparation and melt compounding blends of different recycled materials, using single and/or twin-screw extruder. | 6 |
T-L-5 | Injection molding of recycled materials and estimation their properties. | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction, basic concepts and terminology. | 2 |
T-W-2 | Storage, mechanical and pneumatic internal transport. | 4 |
T-W-3 | Grinding methods of different materials and products. Different types of grinding mills. | 4 |
T-W-4 | Special methods of products and material grinding. | 4 |
T-W-5 | Classification and sorting of ground products. | 4 |
T-W-6 | Separation methods of ground and non-ground products made of different types of materials, including plastics. | 4 |
T-W-7 | Agglomeration and compounding. | 4 |
T-W-8 | Recycling plants for plastics. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the classes. | 30 |
A-L-2 | Preparation for the laboratory classes based on lecture and indicated literature. | 7 |
A-L-3 | Preparation of the written report on the implementation of project task. | 15 |
A-L-4 | Preparation for „entrance test”. | 8 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendence in the lectures. | 30 |
A-W-2 | Getting acquainted with the indicated literature. | 10 |
A-W-3 | Preparation oneself for the oral form of the exam. | 15 |
A-W-4 | Consultations. | 4 |
A-W-5 | Passing the lecture in the form of oral exam. | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, movie / multimedia presentation. |
M-2 | Laboratory classes. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Completion of the project course on the basis of correctly executed tasks and correctly prepared written report. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Completion of the course in the form of oral answer. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z recyklingiem materiałów. Powinien umieć zdefiniować warunki magazynowania i transpotru wewnątrzzakładowego. Powinien być w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów. Powinien umieć zaproponować specjalne metody rozdrabniania w zależności od rodzaju wyrobu lub materiału. Powinien umieć formułować uwarunkowania związane z klasyfikowaniem i sortowaniem rozdrobnionych materiałów. Powinien być w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów. Powinien umieć wskazać stosowne metody do aglomeracji i kompaudowania materiałów. Powinien być w stanie objaśnić budowę różnych instalacji do recyklingu tworzyw sztucznych. | ME_2A_W02, ME_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa tworzyw sztucznych. Powinien umieć wykorzystywać różne młynki służące do rozdrabniania materiałów. Powinien umieć przeprowadzić proces mycia, modyfikacji i suszenia rozdrobnionych materiałów. Powinien umieć przygotować i skompaundować mieszaniny różnych materiałów na wytłaczarce jedno- lub dwuślimakowej. Powinien umieć przygotować metodą wtrysku kształtki z materiałów recyklingowych i oznaczyć ich właściwości. | ME_2A_U10, ME_2A_U02 | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań. | ME_2A_K01, ME_2A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z recyklingiem materiałów. Powinien umieć zdefiniować warunki magazynowania i transpotru wewnątrzzakładowego. Powinien być w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów. Powinien umieć zaproponować specjalne metody rozdrabniania w zależności od rodzaju wyrobu lub materiału. Powinien umieć formułować uwarunkowania związane z klasyfikowaniem i sortowaniem rozdrobnionych materiałów. Powinien być w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów. Powinien umieć wskazać stosowne metody do aglomeracji i kompaudowania materiałów. Powinien być w stanie objaśnić budowę różnych instalacji do recyklingu tworzyw sztucznych. | 2,0 | The student has not acquired basic knowledge of the subject. |
3,0 | The student has acquired the basic knowledge of the subject, but he is not able to apply it entirely. | |
3,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | Student has acquired the basic knowledge of the subject. The student is able to indicate ways to solve a specified problem. | |
4,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 4.0 and 5.0. | |
5,0 | The student has acquired knowledge of the subject. The student is able to use the acquired knowledge to choose the most effective solution for specified problem. Student is able to explain these choices. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa tworzyw sztucznych. Powinien umieć wykorzystywać różne młynki służące do rozdrabniania materiałów. Powinien umieć przeprowadzić proces mycia, modyfikacji i suszenia rozdrobnionych materiałów. Powinien umieć przygotować i skompaundować mieszaniny różnych materiałów na wytłaczarce jedno- lub dwuślimakowej. Powinien umieć przygotować metodą wtrysku kształtki z materiałów recyklingowych i oznaczyć ich właściwości. | 2,0 | The student has not acquired basic knowledge of the laboratory classes. |
3,0 | The student has acquired the basic knowledge of the subject, but he is not able to apply it in laboratory entirely. | |
3,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | Student has acquired the basic knowledge of the subject. The student is able to indicate ways to solve a laboratory problems. | |
4,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 4.0 and 5.0. | |
5,0 | The student has acquired knowledge of the subject. The student is able to use the acquired knowledge to choose the most effective solution for laboratory problems. Student is able to explain these choices. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_PTP/08-2_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną podstawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań. | 2,0 | The student is inactive. During work, they take advantage of others' accomplishments. The student shows no interest in the subject. |
3,0 | The student performs the work on their own. The student does not show a willingness to cooperate with other students and the person conducting the classes. | |
3,5 | The assessment of the student's attitude is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | The student performs the work on their own. The student eagerly joins the team and cooperate with other students and the person conducting the classes. | |
4,5 | The assessment of the student's attitude is assessed to 4.0 and 5.0. | |
5,0 | The student exhibits the leadership features, organizes the work of the team in the way which increases the quality of the work they are assigned to. The student displays interest in knowledge beyond the framework of the subject. |
Literatura podstawowa
- La Mantia F., Handbook of Plastics Recycling, Rapra Technology, Shawbury, 2002
- Scheirs J., Polymer Recycling: Science, Technology and Applications, John Wiley and Sons, Chichester, 1998
- Henstock M., Polymer Recycling, Rapra Technology, Shawbury, 2001
- Bisio A., Xanthos M., How to Manage Plastic Waste, Hanser, Munich, 1995
Literatura dodatkowa
- Lund H., The Mc-Graw Hill Recycling Handbook, McGraw-Hill, New York, 1993
- Ehrig R. J., Plastics Recycling - Products and Processing, Hanser, Munich, 1992