Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)
Sylabus przedmiotu Niekonwencjonalne układy napędowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Niekonwencjonalne układy napędowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości z przedmiotów: elektrotechnika, budowa pojazdów, silniki samochodowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z innymi niż silnik spalinowy źródłami napędu takimi jak: - silnik elektryczny, - silnik pneumatyczny. |
C-2 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi źródłami energii takimi jak: - akumulatory energii elektrycznej, - akumulatorami energii mechanicznej (koło zamachowe) - ogniwami paliwowymi, - ogniwami fotovoltaicznymi. |
C-3 | Zapoznanie studentów z metodami badań niekonwencjonalnych źródeł i akumulatorów energii oraz niekonwencjonalnych układów napędowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowa i działanie układu napędowego hybrydowego na przykładzie samochodu Toyota Prius | 2 |
T-L-2 | Budowa i działanie układu napędowego hybrydowego na przykładzie samochodu Honda civic i Insight | 3 |
T-L-3 | Diagnostyka układu napędowego hybrydowego (zajęcia terenowe w serwisie Honda | 3 |
T-L-4 | Ocena pracy silnika elektrycznego metody badań | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Alternatywne źródła energii w pojazdach samochodowych - akumulatory energii elektrycznej, - akumulatory energii mechanicznej (koło zamachowe), - ogniwa fotowoltaiczne, - energia sprężonego powietrza, - ogniwa paliwowe. | 3 |
T-W-2 | Napęd hybrydowy wiadomości podstawowe | 1 |
T-W-3 | Układ hybrydowy szeregowy | 2 |
T-W-4 | Układ hybrydowy równoległy | 2 |
T-W-5 | Układ hybrydowy mieszany | 3 |
T-W-6 | Maszyny elektryczne w układach hybrydowych | 3 |
T-W-7 | Odzysk energii w ruchu opóźnionym | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 15 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczeń laboratoriów | 10 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do wykładów problemowych | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 25 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Film |
M-4 | Pokaz |
M-5 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na koniec semestru |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kazdego tematu ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C33-8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć sudent powinien: - opisać rodzaje układów napędowych hybrydowych, - opisać niekonwencjonalne źródła energii w samochodach, - opisać akumulatory energii w samochodach | MBM_1A_W09 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-5, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C33-8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - analizować budowę i działanie układów niekonwencjonalnych napędowych, - ocenić właściwości użytkowe samochodu z niekonwencjonalnym układem napędowym, - zastosować różne metody badawcze do oceny układów napędowych | MBM_1A_U13, MBM_1A_U14 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-4 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C33-8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć sudent powinien: - opisać rodzaje układów napędowych hybrydowych, - opisać niekonwencjonalne źródła energii w samochodach, - opisać akumulatory energii w samochodach | 2,0 | |
3,0 | Projekt prawidłowo wykonany i oddany w terminie | |
3,5 | Projekt prawidłowo wykonany i oddany w terminie i prawidłowe odpowiedzi na 30- 50% pytań | |
4,0 | Projekt prawidłowo wykonany i oddany w terminie, prawidłowa odpowiedź na 50-70% pytań | |
4,5 | Projekt prawidłowo wykonany i oddany w terminie, prawidłowa odpowiedź na min. 70% pytań i sporadyczna aktywność na wykładach | |
5,0 | Projekt prawidłowo wykonany i oddany w terminie, prawidłowe odpowiedzi na wszystkie pytania, aktywne uczestnictw w wykładach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C33-8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: - analizować budowę i działanie układów niekonwencjonalnych napędowych, - ocenić właściwości użytkowe samochodu z niekonwencjonalnym układem napędowym, - zastosować różne metody badawcze do oceny układów napędowych | 2,0 | |
3,0 | Sprawozdania prawidłowo wykonane i oddane w terminie | |
3,5 | Sprawozdania prawidłowo wykonane i oddane w terminie i prawidłowe odpowiedzi na 30- 50% pytań | |
4,0 | Sprawozdania prawidłowo wykonane i oddane w terminie, prawidłowa odpowiedź na 50-70% pytań | |
4,5 | Sprawozdania prawidłowo wykonane i oddane w terminie, prawidłowa odpowiedź na min. 70% pytań i sporadyczna aktywność na wykładach | |
5,0 | Sprawozdania prawidłowo wykonane i oddane w terminie, prawidłowe odpowiedzi na wszystkie pytania, aktywne uczestnictw w wykładach |
Literatura podstawowa
- Mazur E., Katalog Samochody Świata 2003., Print Shops Prego, Warszawa, 2002
- Artykuł redakcyjny, Samochody przyszłości cz.1., Auto Elektro, 2003, 9/2003