Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
Sylabus przedmiotu Aplikacje GIS w urządzeniach mobilnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aplikacje GIS w urządzeniach mobilnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu GIS |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest nauka posługiwania się urządzeniami mobilnymi i wykorzystywanie ich jako narzędzie do zbierania podstawowych informacji przydatnych w gospodarce przestrzennej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Moja komórka. Co potrafi? Jakie musi spełniać parametry aby funkcjonować jako narzędzie zbierania danych GIS. | 2 |
T-A-2 | Pobieranie danych za pomocą mobilnego GPS. Podstawowe formaty danych. Format GPX, KML, txt, CSV. | 2 |
T-A-3 | Współpraca urządzeń mobilnych z oprogramowaniem GIS. Import i eksport danych. | 2 |
T-A-4 | Wykonanie mapy w oparciu o dane zbierane przez urządzenie mobilne. Wady zalety import za pomocą m. in. GPSBabel, OKMap. Układy współrzędnych i ich ręczne definiowanie. | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dostępne platformy na urządzenia mobilne (Garmin, Android, Windows Phone, iOS). Wady, zalety, licencje. | 1 |
T-W-2 | Dostępne systemy pozycjonowania wykorzystywane w urządzeniach mobilnych (GPS, GLONASS, GALILEO). Korekcja WAAS, EGNOS, korekcja ręczna. | 1 |
T-W-3 | Oprogramowanie mobilne do zbierania danych typu GIS. Przegląd licencji oraz możliwości. | 2 |
T-W-4 | 5. Telefon, Tablet, komputer co wybrać. Wady i zalety rozwiązań. | 1 |
T-W-5 | Platformy dla dronów. Podstawowe parametry i rozwiązania na rynku. Na co zwracać uwagę. Rozdzielczość to nie wszystko. | 1 |
T-W-6 | Podstawy umieszczania aplikacji w Android Market, Windows MarketPlace | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | praca własna | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | studia literatury | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | pogadanka |
M-3 | opis |
M-4 | pokaz z uzyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzenie wiedzy zdobytej przez studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_27.1_W01 Student/ka ma wiedzę o możliwościach wykorzystania urządzeń mobilnych w zadaniach GIS z zakresu gospodarki przestrzennej | GP2_2A_W03, GP2_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_27.1_U01 Student posiada umiejętności wykorzystania dostępnych platform mobilnych (Garmin, Android, Windows Phone, iOS) w zadaniach z zakresu gospodarki przestrzennej | GP2_2A_U03, GP2_2A_U07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-2 | M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_27.1_K01 Student posiada kompetencje do zaproponowania najlepszych rozwiązań z zakresu pozyskiwania danych za pomocą ogólnie dostępnych urządzeń mobilnych, potrafi pracować w grupie. | GP2_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_27.1_W01 Student/ka ma wiedzę o możliwościach wykorzystania urządzeń mobilnych w zadaniach GIS z zakresu gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanowała wiedzę oraz zna techniki zastosowania urządzeń mobilnych do zbierania informacji mających zastosowanie w gospodarce przestrzennej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_27.1_U01 Student posiada umiejętności wykorzystania dostępnych platform mobilnych (Garmin, Android, Windows Phone, iOS) w zadaniach z zakresu gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student opanowa w stopniu podstawowym umiejętności w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi do zbierania informacji przydatnych w gospodarce przestrzennej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_27.1_K01 Student posiada kompetencje do zaproponowania najlepszych rozwiązań z zakresu pozyskiwania danych za pomocą ogólnie dostępnych urządzeń mobilnych, potrafi pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym poznał systemy mobilne GIS. Potrafi wskazać i dokonać najlepszego wyboru platformy w planowanych pracach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2014, ze względu na specyficznych charakter przedmiotu, dostępne opracowania w Internecie. Głównie w języku angielskim.