Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Skutki ekonomiczne uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Skutki ekonomiczne uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | znajomość podstawowych informacji z zakresu ekonomicznych skutków planowania przestrzennego |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu finansowych stkutków uchwalenia planu miejscowego |
| C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć dotyczących renty planistycznej i odszkodowań |
| C-3 | opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich |
| C-4 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad kalkulacji skutków finansowych planu miejscowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Postępowania związane z oszacowaniem skutków wpływu mpzp na wartość nieruchomości | 7 |
| T-A-2 | MPZP a budżet gminy | 8 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Roszczenia odszkodowawcze właścicieli nieruchomości | 2 |
| T-W-2 | Renta planistyczna | 2 |
| T-W-3 | Opłaty adiacenckie | 3 |
| T-W-4 | Postępowania związane z oszacowaniem skutków wpływu mpzp na wartość nieruchomości | 3 |
| 10 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | udział w zajęciach | 15 |
| A-A-2 | analiza literatury przedmiotu i przykładów praktycznych | 7 |
| A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 8 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | udział w zajęciach | 15 |
| A-W-2 | udział w konsultacjach związanych z analizą dokumentów z akresu polityki przestrzennej | 10 |
| A-W-3 | przygotowanie i czytanie wskazanej literatury | 5 |
| 30 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
| M-2 | dyskusja |
| M-3 | analiza studiów przypadków |
| M-4 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków |
| S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych |
| S-3 | Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej |
| S-4 | Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP_1A_OE5_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | GP_1A_W02 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
| GP_1A_OE5_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | GP_1A_W03 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP_1A_OE5_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_U01, GP_1A_U04 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP_1A_OE5_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_K11, GP_1A_K07 | — | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP_1A_OE5_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | 2,0 | Nie zna podstawowych uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego |
| 3,0 | Zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | |
| 3,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
| 4,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dobrym | |
| 5,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym | |
| GP_1A_OE5_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | 2,0 | Nie zna instrumentów polityki przestrzennej |
| 3,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
| 4,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
| 5,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP_1A_OE5_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | W najmniejszym stopniu nie potrafi zweryfikować i ocenić działalności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
| 3,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
| 4,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niz dobrym | |
| 5,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP_1A_OE5_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | Nie potrafi w wąski sposób weryfikować skuteczności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
| 3,0 | Potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
| 4,0 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
| 4,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
| 5,0 | potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
Literatura podstawowa
- R. Cymerman, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, 2011
- Tomasz Bajerowski, Podstawy teoretyczne gospodaraki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, UWM, 2010
Literatura dodatkowa
- Wycena - kwartalnik anukowy, Educaterra, 2011