Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S2)
Sylabus przedmiotu Regeneracja elementów i podzespołów w OZE:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Regeneracja elementów i podzespołów w OZE | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość podstaw: fizyki, chemii, materiałoznawstwa, technologii wytwarzania, eksploatacji maszyn i obiektów technicznych, części maszyn. |
| W-2 | Znajomość technologii wytwarzania elementów maszyn oraz materiałów konstrukcyjnych |
| W-3 | Znajomość kształtowania warstwy wierzchniej elementów maszyn |
| W-4 | Znajomość procesów niszczących elementy maszyn oraz procesów eksploatacji |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Poznanie uwarunkowań dotyczących regeneracji części maszyn |
| C-2 | Regeneracja jako forma recyklingu materiałów i zespołów maszyn i urządzeń technicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| wykłady | ||
| T-W-1 | Analiza warunków pracy i wymuszeń eksploatacyjnych podstawowych węzłów konstrukcji maszyn. Regeneracja części maszyn jako składnik przemysłowego procesu realizacji wyrobu.Technologie i techniki regeneracji. Wyznaczanie i ocena podatności części maszyn na regenerację. Analiza kryteriów eksploatacyjnych, technologicznych, organizacyjnych, ekonomicznych i pozostałych. Wskaźnik krotności regeneracji. Wskaźniki skuteczności regeneracji. Identyfikacja analizowanej części w zakresie: konstrukcji, technologii wytwarzania, warunków pracy i zużycia, opanowanych i stosowanych metod regeneracji oraz dystrybucji przed i po regeneracji. Regeneracja elementów połączona z modernizacją obiektów zużytych moralnie. | 20 |
| 20 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
| A-W-2 | Studiowanie bibliografii | 10 |
| 30 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny |
| M-2 | Wykład konwersatoryjny |
| M-3 | Dyskusja problemowa na wybrany temat |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Obserwacja udziału w dyskusji |
| S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
| S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne oraz ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii regeneracji elementów i obiektów technicznych oraz zna podstawowe wymagania dotyczące mozliwości prowadzenia procesu | OZE_2A_W04, OZE_2A_W05, OZE_2A_W07, OZE_2A_W11 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_U01 Student potrafi rozpoznać i opisać przyczyny powstawania uszkodzeń elementów oraz wskazać optymalne sposoby regeneracji wybranych elementów maszyn | OZE_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat regeneracji elementów i zespołów maszyn oraz konieczności dalszego dokształcania | OZE_2A_K02, OZE_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii regeneracji elementów i obiektów technicznych oraz zna podstawowe wymagania dotyczące mozliwości prowadzenia procesu | 2,0 | |
| 3,0 | Student potrafi podać kryteria dotyczące możliwości przeprowadzenia procesu regeneracji oraz scharakteryzować stosowane technologie | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_U01 Student potrafi rozpoznać i opisać przyczyny powstawania uszkodzeń elementów oraz wskazać optymalne sposoby regeneracji wybranych elementów maszyn | 2,0 | |
| 3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna technologie regeneracji i potrafi przyporzadkować optymalne metody w zależnośći od rodzaju dominującego zużycia | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OZE_2A_O01-2_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat regeneracji elementów i zespołów maszyn oraz konieczności dalszego dokształcania | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności dotyczących sposobów regeneracji elementów maszyn oraz podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych metod , nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, nie potrafi pracować w grupie, wymaga kierowania. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Godzimirski, Tworzywa adhezyjne Zastosowanie w naprawach sprzętu technicznego, WNT, Warszawa, 2009
- Gustaw Kotnis, Budowa i eksploatacja układów hydraulicznych w maszynach, KaBe, Krosno, 2015
- Józef Zawora, Podstawy technologii maszyn, WSiP, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- pod redakcją Księżczak-Przybysz Tamara, Poradnik mechatronika, REA, 2015
- Edward Dobaj, Maszyny i urządzenia spawalnicze, WNT, Warszawa, 2014
- Edward Pająk, Obróbka ubytkowa - technologia obróbki wiórowej, ściernej i erozyjnej oraz systemów mikroelektromec, PWSZ, 2017
- Jerzy Nowacki, Lutowanie w budowie maszyn, WNT, Warszawa, 2009
- Lech Czarnecki, Andrzej Garbacz, Paweł Łukowski, Naprawa i ochrona konstrukcji z betonu, PWN, 2017