Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Ichtiologia i akwakultura (S1)
specjalność: Biotechnologia rybacka i akwakultura
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ichtiologia i akwakultura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość informatyki na poziomie szkoły średniej. |
W-2 | Umiejętność obsługi komputera w stopniu dobrym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW. |
C-4 | Rozwinięcie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawowe komendy systemu operacyjnego | 3 |
T-L-2 | Ćwiczenia z edycji tekstu | 6 |
T-L-3 | Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych | 9 |
T-L-4 | Tworzenie prezentacji multimedialnych | 7 |
T-L-5 | Instalacja i konfiguracja systemu operacyjnego | 5 |
T-L-6 | Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej | 6 |
T-L-7 | Tworzenie stron internetowych | 9 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 25 |
A-L-3 | studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-L-4 | konsultacje z prowadzącym zajęcia | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A1_W01 Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań. | RYB_1A_W07 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A1_U01 Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. | RYB_1A_U01, RYB_1A_U03 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
RYB_1A_A1_U02 Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW. | RYB_1A_U01, RYB_1A_U03 | — | — | C-3 | T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A1_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | RYB_1A_K01 | — | — | C-4 | T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A1_W01 Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z licznymi brakami. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z pewnymi niedociągnięciami | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A1_U01 Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z licznymi niedociągnięciami. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z pewnymi brakami. | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych. | |
RYB_1A_A1_U02 Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW. | 2,0 | Student nie potrafi tworzyć elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW. |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z licznymi brakami. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z pewnymi niedociągnięciami. | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW. | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A1_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji. |
Literatura podstawowa
- Waverka P, Reid D, Word 2000 - kompendium wiedzy, PLJ, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Tustanowska-Kamrowska Krystyna, Techniki komputerowe bez stresu i lęku. Ćwiczenia, Wyd politechniki Poznańskiej, Poznań, 2003