Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja
Sylabus przedmiotu Automatyka w chłodnictwie i klimatyzacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Automatyka w chłodnictwie i klimatyzacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wentylacji i klimatyzacji |
W-2 | Podstawy chłodnictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie sie z metodami automatyzacji pracy instalcji chłodniczych i klimatyzacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej | 4 |
T-L-2 | Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej | 4 |
T-L-3 | Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej | 4 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy automatyki chłodniczej | 3 |
T-W-2 | Sposoby regulacji wydajności parowników | 1 |
T-W-3 | Sposoby regulacji wydajności skraplaczy | 1 |
T-W-4 | Sposoby regulacji wydajności sprężarek | 1 |
T-W-5 | Dobór istotnych elementów automatyki | 2 |
T-W-6 | Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych | 1 |
T-W-7 | Sterowanie w chłodnictwie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczęstnictwo w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć lab. | 22 |
A-L-3 | Przygotowane do zaliczenia | 25 |
A-L-4 | Zaliczenie | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przegląd literatury | 26 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 24 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna-laboratorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_06_W01 słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_W02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_06_U01 słuchacz potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji | CiKPD_10-_U07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_06_K01 sluchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_K03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_06_W01 słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_06_U01 słuchacz potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_06_K01 sluchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wesołowski A.; Dworski F.:, Autoamtyzacja urzadzeń chłodniczych, WNT, Warszawa, 1984
- Andersen S.A., Automatyczne urządzenia chłodnicze, Wydawnictwo Przemysłu Lekkiego i Spożywczego, Warszawa, 1964