Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja
Sylabus przedmiotu Monitoring w chłodnictwie i klimatyzacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Monitoring w chłodnictwie i klimatyzacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chłodnictwa i klimatyzacji |
W-2 | Fizyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość współczesnych metod i narzędzi do tworzenia systemów wizualizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie układów monitoringu w instalacjach chłodniczych | 10 |
T-L-2 | zaliczenie formy zajęć | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Czujniki i metody pomiarów temperatury, wilgotności ipedkości powetrza | 1 |
T-W-2 | Systemy monitoringu i wizualizacji | 2 |
T-W-3 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 18 |
A-L-3 | Opracowanie wyników | 24 |
A-L-4 | Przygotwanie sie do zaliczenia | 4 |
A-L-5 | zaliczenie formy zajęć | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 14 |
A-W-3 | Praca własna | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | metoda programowana - z użyciem komputera |
M-4 | metoda praktyczna - symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_07_W01 Zna współczesne metody projektowania i tworzenia systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | CiKPD_10-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_07_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu i sterowania wybranym procesem w chłodnictwie lub klimatyzacji oraz wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | CiKPD_10-_U07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-1 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_07_K01 Ma świadomość potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | CiKPD_10-_K03 | — | C-1 | T-W-2, T-L-1 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_07_W01 Zna współczesne metody projektowania i tworzenia systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | zna podstawowe metody pomiarów oraz tworzenia systemów monitoringu i sterowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_07_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu i sterowania wybranym procesem w chłodnictwie lub klimatyzacji oraz wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | 2,0 | |
3,0 | potrafi sformułować podstawowe zadania dla systemu monitoringu i sterowania w wybranym systemie chłodnictwa lub klimatyzacji oraz orientuje się w narzędziach do realizacji tego rodzaju systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_07_K01 Ma świadomość potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | Rozumie zagrożenia i widzi korzyści ze stosowania systemów monitoringu sterowania w chłodnictwie i klimatyzacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kabza Z., Kostryko K., Zator S., Łobzowski A., Szkolnikowski W., Regulacja mikroklimatu pomieszczenia, Agenda Wydawnicza PAK, Warszawa, 2005
- Kostryko K., Okołowicz-Grabowska B., Pomiary i regulacja wilgotności w pomieszczeniach, Arkady, Warszawa, 1977
Literatura dodatkowa
- Wurstin D., Regulacja urządzeń ogrzewczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, Arkady, Warszawa, 1978