Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja

Sylabus przedmiotu Remonty urządzeń chłodniczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i klimatyzacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Remonty urządzeń chłodniczych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki
W-2Podstawy wentylacji i klimatyzacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.1
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?1
T-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).1
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)1
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)1
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).1
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.1
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury21
A-W-3Zaliczenie pisemne1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca-wykład

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_W01
słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_W01C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_W02
słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
CiKPD_10-_W05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_U01
słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
CiKPD_10-_U04C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_U02
sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_U06C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_U03
słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
CiKPD_10-_U05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_K01
słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_K03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_W01
słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_W02
słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_U01
słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_U02
sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_U03
słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_K01
słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pod redakcją prof. Zakrzewskiegi B., Chłodnictwo i klimatyzacja, Astroprint, Odessa, 2015
  2. Recnagel, Sprenger, Schramek, Ogrzewnictwo, klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo, Omni Scala, Wrocław, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.1
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?1
T-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).1
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)1
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)1
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).1
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.1
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury21
A-W-3Zaliczenie pisemne1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_W01słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W01zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_W02słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W05ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U01słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U04ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U02sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U06potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U03słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_K01słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_K03ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.