Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja
Sylabus przedmiotu Remonty urządzeń chłodniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Remonty urządzeń chłodniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki |
W-2 | Podstawy wentylacji i klimatyzacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP. | 1 |
T-W-2 | Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka? | 1 |
T-W-3 | Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy). | 1 |
T-W-4 | Remont sprężarek śrubowych (Japonia) | 1 |
T-W-5 | Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe) | 1 |
T-W-6 | Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza). | 1 |
T-W-7 | Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów. | 1 |
T-W-8 | Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?) | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 21 |
A-W-3 | Zaliczenie pisemne | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca-wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_11_W01 słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_W01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
CiKPD_10-_11_W02 słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej | CiKPD_10-_W05 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_11_U01 słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | CiKPD_10-_U04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
CiKPD_10-_11_U02 sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_U06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
CiKPD_10-_11_U03 słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji | CiKPD_10-_U05 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_11_K01 słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_K03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_11_W01 słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CiKPD_10-_11_W02 słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej | 2,0 | |
3,0 | słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_11_U01 słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | 2,0 | |
3,0 | słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CiKPD_10-_11_U02 sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CiKPD_10-_11_U03 słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_11_K01 słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pod redakcją prof. Zakrzewskiegi B., Chłodnictwo i klimatyzacja, Astroprint, Odessa, 2015
- Recnagel, Sprenger, Schramek, Ogrzewnictwo, klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo, Omni Scala, Wrocław, 2008