Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja
Sylabus przedmiotu Rozwój chłodnictwa-perspektywa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozwój chłodnictwa-perspektywa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z najważnejszymi światowymi odkryciami, wynalazkami i innymi osiąnięciami w dziedzinie chłodnictwa i kriogeniki, wkładem wybranych naukowców, w tym polskich, w rozwój tej dyscypliny, przedstawienie najwazniejszych problemów i trendów rozwoju |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Najważniejsze odkrycia i wynalazki XIX-XX stólieci w dziedzinie chłodnictwa | 4 |
T-W-2 | Ekologiczne aspekty eksploatacji urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych i ich wpływ na rozwój chłodnictwa | 2 |
T-W-3 | Odkrycia ostatnich dziesięcioleci - nowe sposoby wytwarzania zimna | 3 |
T-W-4 | Konkurencyjność alternatywnych sposobów wytwarzania zimna wobec urządzeń sprężarkowych | 2 |
T-W-5 | Zaliczenie | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczęstnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Praca z literaturą, przygotowanie się do zajęć | 22 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 26 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace: wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_01_W01 słuchacz ma szczegołówą wiedzę w zakresie historii chłodnictwa i kriogeniki i ich wpływu na rozwój nauki i techniki | CiKPD_10-_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_01_U01 słuchacz posiada umiejętność zrozumienia i analizy trendów rozwoju wybranych dziedzin nauki i techniki na przykładzie chłodnictwa, kriogeniki i klimatyzacji | CiKPD_10-_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_01_K01 słuchacz ma świadomość wpływu urzadzeń chłodniczych na środowisko | CiKPD_10-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_01_W01 słuchacz ma szczegołówą wiedzę w zakresie historii chłodnictwa i kriogeniki i ich wpływu na rozwój nauki i techniki | 2,0 | |
3,0 | słuchacz potrafi poprawnie określić cele i wymienić główne metody ich osiągnięcia w dziedzinach nauki i techniki związanych z chłodzeniem sztucznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_01_U01 słuchacz posiada umiejętność zrozumienia i analizy trendów rozwoju wybranych dziedzin nauki i techniki na przykładzie chłodnictwa, kriogeniki i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | słuchacz posiada umiejętności uzasadnienia trendów rozwoju chłodnctwa na przestrzeni ostatnich dwoch stuleci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_01_K01 słuchacz ma świadomość wpływu urzadzeń chłodniczych na środowisko | 2,0 | |
3,0 | słuchacz ma świadomość wpływu urzadzeń chłodniczych na środowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Królicki Z.;, Termodynamiczne podstawy obniżania temperatury, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2006
- Filin S.:, Termoelektryczne urządzenia chłodnicze, IPPU Masta, Gdańsk, 2002
- Filin S.; Owsicki A.:, Zasady projektowania i eksploatacji urządzeń termoelektrycznych, ZUT, Szczecin, 2010
- Pod redakcją prof. B. Zakrzewskiego, Chłodncitwo i Klimatyzacja, Astroprint, Odessa, 2015
Literatura dodatkowa
- Gruda Z.; Postolski J.:, Zamrażanie żywności, WNT, Warszawa, 1999