Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie procesów produkcyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie procesów produkcyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego. |
W-2 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z mechaniki technicznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami projektowania procesów produkcyjnych. |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie procesów produkcyjnych wybranych fragmentów konstrukcji inżynierskich. | 14 |
T-P-2 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Wprowadzenie do projektowania procesów produkcyjnych. | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka technologii mechanicznych stosowanych w procesach produkcyjnych. | 4 |
T-W-3 | Dokumentacja technologiczna procesów produkcyjnych. | 2 |
T-W-4 | Projektowanie obróbki wstępnej oraz właściwej materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich. | 4 |
T-W-5 | Projektowanie etapów prefabrykacji wybranych fragmentów wielkogabarytowych konstrukcji inżynierskich. | 8 |
T-W-6 | Transport w procesach produkcyjnych. | 2 |
T-W-7 | Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne procesów produkcyjnych. | 4 |
T-W-8 | Wpływ automatyzacji i robotyzacji na procesy produkcyjne. Kierunki rozwoju technologii procesów. | 2 |
T-W-9 | Zaliczenie formy zajęć. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Praca własna nad zadaniami projektowymi. | 8 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 7 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C05_W01 ma wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych. | LO_1A_W08, LO_1A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C05_U01 potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej. | LO_1A_U12 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C05_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | LO_1A_K01, LO_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C05_W01 ma wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania procesów produkcyjnych. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średnim. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie projektowania procesów produkcyjnych na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C05_U01 potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej. | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować procesu produkcyjnego wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie średnim. | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej statku na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować proces produkcyjny wybranego fragmentu konstrukcji inżynierskiej na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C05_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób. |
Literatura podstawowa
- Synoradzki L., Projektowanie procesów technologicznych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2001
- Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn, WNT, Warszawa, 2009
- Doerffer. J., Technologia Budowy Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1971
- Doerffer. J., Technologia Remontu Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1966
- Doerffer. J., Organizacja produkcji w stoczni, Wyd. Morskie, Gdynia, 1971
- Storch R. L., Ship production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995
- Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002
Literatura dodatkowa
- Jakubiec M., Lesiński K., Czajkowski H., Technologia konstrukcji spawanych, WNT, Warszawa, 1980
- Karpiński T., Inżynieria produkcji, PWN, Warszawa, 2004
- Doerffer. J., Technologia Wyposażenia Kadłuba Okrętowego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1975