Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy konstrukcji urządzeń przeładunkowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy konstrukcji urządzeń przeładunkowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki, mechaniki i rysunku technicznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z funkcjami urządzeń przeładunkowych. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami konstruowania maszyn. |
C-3 | Zapoznanie studentów z podstawowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi urządzeń przeladunkowych. |
C-4 | Zapoznanie studentów z zasadami i sposobami wykonania obliczeń inżynierskich w zakresie obejmującym wybrane elementy urządzeń przeładunkowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dobór urządzeń dla wybranej realacji przeładunkowej. | 3 |
T-A-2 | Obliczenia wydajności procesu przeładunkowego. | 2 |
T-A-3 | Obliczenia w zakresie konstrukcji wybranych elementów maszyn. | 7 |
T-A-4 | Dobór katalogowy części maszyn. | 2 |
T-A-5 | Zaliczenie. | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt systemu przeładunkowego. | 7 |
T-P-2 | Projekt układu napędu podnoszenia. | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja i charakterystyka urządzeń przeładunkowych. Wydajność procesu. | 4 |
T-W-2 | Zasady konstruowania. | 2 |
T-W-3 | Konstrukcja wybranych elementów i podzespołów urządzeń przeładunkowych. | 5 |
T-W-4 | Podstawy obliczeń wytrzymałościowych | 3 |
T-W-5 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury. | 4 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. | 1 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca własna związana z realizacją projektów. | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 4 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 1 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Metoda projektów. |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowujący. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C15_W01 Student ma wiedzę z zakresu urządzeń i technologii przeładunkowych. Ma wiedzę umożliwiającą wykonywanie obliczeń i dobór wybranych elementów maszyn. | LO_1A_W03, LO_1A_W04, LO_1A_W08, LO_1A_W13, LO_1A_W17 | — | — | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C15_U01 Student umie dobrać urządzenie przeładunkowe do określonego zadania transportowego. Potrafi wykonać obliczenia inżynierskie w zakresie konstrukcji wybranych elementów maszyn. Potrafi dobrać urządzenia z katalogu. | LO_1A_U01, LO_1A_U03, LO_1A_U04, LO_1A_U07, LO_1A_U10, LO_1A_U11, LO_1A_U14 | — | — | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-P-1, T-P-2 | M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C15_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. | LO_1A_K01, LO_1A_K02, LO_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C15_W01 Student ma wiedzę z zakresu urządzeń i technologii przeładunkowych. Ma wiedzę umożliwiającą wykonywanie obliczeń i dobór wybranych elementów maszyn. | 2,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał mniej niż 50% możliwych punktów. |
3,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 50% do 65% możliwych punktów. | |
3,5 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 66% do 80% możliwych punktów. | |
4,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 81% do 90% możliwych punktów. | |
4,5 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 91% do 95% możliwych punktów. | |
5,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 96% do 100% możliwych punktów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C15_U01 Student umie dobrać urządzenie przeładunkowe do określonego zadania transportowego. Potrafi wykonać obliczenia inżynierskie w zakresie konstrukcji wybranych elementów maszyn. Potrafi dobrać urządzenia z katalogu. | 2,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał mniej niż 50% możliwych punktów. |
3,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 50% do 65% możliwych punktów. | |
3,5 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 66% do 80% możliwych punktów | |
4,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 81% do 90% możliwych punktów. | |
4,5 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 91% do 95% możliwych punktów. | |
5,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 96% do 100% możliwych punktów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C15_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. |
3,0 | Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. | |
3,5 | Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. | |
4,0 | Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. Wykazuje świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających przy projektowaniu systemu przeładunkowego. | |
5,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za skutki działalności inżynierskiej obejmującej proces doboru systemu przeładunkowego. Ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających przy projektowaniu systemu przeładunkowego. |
Literatura podstawowa
- Hann M.; Czyński M., Podstawy konstruowania maszyn transportowych i oceanotechnicznych, Zapol, Szczecin, 2011
- Dietrich M. i inni, Podstawy konstrukcji maszyn, PWN, Warszawa, 1995
Literatura dodatkowa
- Mindur L., Współczesne technologie transportowe, Politechnika Radomska, Radom, 2004