Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu gospodarki materiałowej, zarządzania produkcją i usługami, , logistyki dystrybucji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie analizy podstawowych procesów logistycznych i funkcji zarządzania bezpieczeństwa oraz identyfikowania czynników zagrażających bezpieczeństwu procesu dostaw.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projektowanie kanałów dystrybucji na wybranych przykładach1
T-A-2Koordynacja, integracja i synchronizacja ogniw w łańcuchu dostaw1
T-A-3Determinowanie ryzyka przy zakupie usług1
T-A-4Metoda ABC – określenie stopnia integracji sieci dostaw1
T-A-5Infrastruktura transportowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, projektowanie przebiegu1
T-A-6Infrastruktura magazynowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, planowanie lokalizacji1
T-A-7Sposoby tworzenia harmonogramów działań logistycznych z uwzględnieniem ryzyka w łańcuchu dostaw2
T-A-8Realizacja Case Study – analiza przypadków związanych z zarządzaniem, planowaniem działań logistycznych oraz identyfikacją czynników ryzyka. Praca w grupach, której celem jest praktyczne wykorzystanie pozyskanej wiedzy5
T-A-9Zaliczenie2
15
wykłady
T-W-1Dystrybucja jako istotny element działań branży TSL1
T-W-2Rodzaje kanałów dostaw, miejsce i funkcje pośredników, nowoczesne formy handlu.1
T-W-3Zasady projektowania łańcucha dostaw według modelu SCOR (Supply Chain Operation Reference).1
T-W-4Tworzenie architektury procesów logistycznych opartej na wiedzy – CKM (Customer Knowledge Management).2
T-W-5Rodzaje zagrożeń skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw2
T-W-6Opis, pomiar i ocena wrażliwość łańcuchów dostaw na zagrożenia2
T-W-7Charakterystyka metod, technik i narzędzi minimalizowania ryzyka w łańcuchu dostaw, w tym SCRMP (Supply Chain Risk Management Process)2
T-W-8Mapowanie ryzyka niepowodzenia procesów logistycznych.2
T-W-9Kształtowanie współpracy w ramach logistycznej obsługi przedsiębiorstw1
T-W-10Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2uczestnictwo w zajęciach8
A-A-3przygotowanie do zaliczenia2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury9
A-W-3Przygotowanie i udział w zaliczeniu2
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowa- prace pisemne
S-2Ocena formująca: ocena końcowa - test podsumuwujący

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C28_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą infrastruktury transportowej i magazynowej oraz technologii, metod i narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu łańcucha dostaw oraz eliminacji zagrożeń skutecznego nim zarządzania.
LO_1A_W06, LO_1A_W08, LO_1A_W14C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C28_U01
student posiada umiejętność wykorzystania i analizy wiedzy związanej z rodzajami zagrożeń w zarzadzaniu łańcuchem dostaw. Potrafi indywidualnie i grupowo opracować plan ich eliminacji przy wykorzystaniu istniejących rozwiązań dokonując krytycznej analizy funkcjonowania łańcucha dostaw. Dostrzega ekonomiczne skutki nieumiejętnego zarzadzania łańcuchem dostaw. Rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy w dziedzinie zapobiegania wystąpieniu zagrożeń procesów logistycznych.
LO_1A_U01, LO_1A_U04, LO_1A_U09, LO_1A_U10, LO_1A_U15C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C28_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania na podstawie krytycznej oceny własnej wiedzy. Ma świadomość potrzeby działalności na rzecz interesu publicznego. Jest świadomy ważności profesjonalnego zachowania i odpowiedzialności za własną pracę działając w sposób przedsiębiorczy minimalizuje ryzyko związane z zagrożeniami w łańcuchu dostaw.
LO_1A_K01, LO_1A_K02, LO_1A_K03, LO_1A_K04, LO_1A_K05, LO_1A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-W-7, T-W-9, T-A-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C28_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą infrastruktury transportowej i magazynowej oraz technologii, metod i narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu łańcucha dostaw oraz eliminacji zagrożeń skutecznego nim zarządzania.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C28_U01
student posiada umiejętność wykorzystania i analizy wiedzy związanej z rodzajami zagrożeń w zarzadzaniu łańcuchem dostaw. Potrafi indywidualnie i grupowo opracować plan ich eliminacji przy wykorzystaniu istniejących rozwiązań dokonując krytycznej analizy funkcjonowania łańcucha dostaw. Dostrzega ekonomiczne skutki nieumiejętnego zarzadzania łańcuchem dostaw. Rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy w dziedzinie zapobiegania wystąpieniu zagrożeń procesów logistycznych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C28_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania na podstawie krytycznej oceny własnej wiedzy. Ma świadomość potrzeby działalności na rzecz interesu publicznego. Jest świadomy ważności profesjonalnego zachowania i odpowiedzialności za własną pracę działając w sposób przedsiębiorczy minimalizuje ryzyko związane z zagrożeniami w łańcuchu dostaw.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu

Literatura podstawowa

  1. M. Ciesielski, Instrumenty zarządzania logistycznego, PWE, Warszawa, 2006
  2. C. Bozarth, R. B. Handfield, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchami dostaw, Helion, Gliwice, 2007
  3. I. Fechner, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu, Poznań, 2007
  4. R. Kozłowski, Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Wolters Kluwers Polska, Warszawa, 2009
  5. Kulińska E., Aksjologiczny wymiar zarządzania ryzykiem procesów logistycznych. Modele i eksperymenty ekonomiczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2011
  6. red. S. Nowosielski, Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2008
  7. J.J. Coyle, E.J. Bardi, C.J. Langley, Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2010
  8. Łupicka-Szudrowicz A., Zintegrowany łańcuch dostaw w teorii i praktyce gospodarczej, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 2004
  9. Hugos M., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Czerska J, .: Analiza Big Picture - mapa systemu. Jak uzyskać informacje o procesie i możliwościach jego doskonalenia, Pol. Gdańska, Gdańsk, 2002
  2. Gołembska E.:, Logistyka jako zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 1994
  3. Kapusta F., Zarządzanie działaniami logistycznymi, Wrocław, 2006
  4. Kowalska K., Logistyka zaopatrzenia, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, 2005
  5. Kuiińska E., Importance of costs of risks in material management, Foundations of Managem ent - International Journal, Vol. 6, No. 1, 2014
  6. Matulewski M., Konecka S., Fajfer S., Wojciechowski A., Systemy logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Pozań, 2007
  7. Prochowski L., Żuchowski A., Technika transportu ładunków, WKiŁ, Warszawa, 2009
  8. Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Wyd. PWE, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projektowanie kanałów dystrybucji na wybranych przykładach1
T-A-2Koordynacja, integracja i synchronizacja ogniw w łańcuchu dostaw1
T-A-3Determinowanie ryzyka przy zakupie usług1
T-A-4Metoda ABC – określenie stopnia integracji sieci dostaw1
T-A-5Infrastruktura transportowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, projektowanie przebiegu1
T-A-6Infrastruktura magazynowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, planowanie lokalizacji1
T-A-7Sposoby tworzenia harmonogramów działań logistycznych z uwzględnieniem ryzyka w łańcuchu dostaw2
T-A-8Realizacja Case Study – analiza przypadków związanych z zarządzaniem, planowaniem działań logistycznych oraz identyfikacją czynników ryzyka. Praca w grupach, której celem jest praktyczne wykorzystanie pozyskanej wiedzy5
T-A-9Zaliczenie2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dystrybucja jako istotny element działań branży TSL1
T-W-2Rodzaje kanałów dostaw, miejsce i funkcje pośredników, nowoczesne formy handlu.1
T-W-3Zasady projektowania łańcucha dostaw według modelu SCOR (Supply Chain Operation Reference).1
T-W-4Tworzenie architektury procesów logistycznych opartej na wiedzy – CKM (Customer Knowledge Management).2
T-W-5Rodzaje zagrożeń skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw2
T-W-6Opis, pomiar i ocena wrażliwość łańcuchów dostaw na zagrożenia2
T-W-7Charakterystyka metod, technik i narzędzi minimalizowania ryzyka w łańcuchu dostaw, w tym SCRMP (Supply Chain Risk Management Process)2
T-W-8Mapowanie ryzyka niepowodzenia procesów logistycznych.2
T-W-9Kształtowanie współpracy w ramach logistycznej obsługi przedsiębiorstw1
T-W-10Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2uczestnictwo w zajęciach8
A-A-3przygotowanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury9
A-W-3Przygotowanie i udział w zaliczeniu2
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C28_W01Student posiada wiedzę dotyczącą infrastruktury transportowej i magazynowej oraz technologii, metod i narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu łańcucha dostaw oraz eliminacji zagrożeń skutecznego nim zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W06ma pogłębioną wiedzę na temat infrastruktury logistycznej, w tym magazynowej, transportowej i informacyjnej
LO_1A_W08ma pogłębioną wiedzę z zakresu współczesnych technologii wykorzystywanych w logistyce, w tym technologii transportowych, magazynowania i teleinformatycznych
LO_1A_W14ma wiedzę w zakresie metod i narzędzi zapewnienia bezpieczeństwa w logistyce, w tym w zakresie analizy ryzyka w łańcuchu dostaw
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie analizy podstawowych procesów logistycznych i funkcji zarządzania bezpieczeństwa oraz identyfikowania czynników zagrażających bezpieczeństwu procesu dostaw.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-W-1Dystrybucja jako istotny element działań branży TSL
T-W-2Rodzaje kanałów dostaw, miejsce i funkcje pośredników, nowoczesne formy handlu.
T-W-3Zasady projektowania łańcucha dostaw według modelu SCOR (Supply Chain Operation Reference).
T-W-4Tworzenie architektury procesów logistycznych opartej na wiedzy – CKM (Customer Knowledge Management).
T-W-5Rodzaje zagrożeń skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw
T-W-6Opis, pomiar i ocena wrażliwość łańcuchów dostaw na zagrożenia
T-W-7Charakterystyka metod, technik i narzędzi minimalizowania ryzyka w łańcuchu dostaw, w tym SCRMP (Supply Chain Risk Management Process)
T-W-8Mapowanie ryzyka niepowodzenia procesów logistycznych.
T-W-9Kształtowanie współpracy w ramach logistycznej obsługi przedsiębiorstw
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowa- prace pisemne
S-2Ocena formująca: ocena końcowa - test podsumuwujący
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C28_U01student posiada umiejętność wykorzystania i analizy wiedzy związanej z rodzajami zagrożeń w zarzadzaniu łańcuchem dostaw. Potrafi indywidualnie i grupowo opracować plan ich eliminacji przy wykorzystaniu istniejących rozwiązań dokonując krytycznej analizy funkcjonowania łańcucha dostaw. Dostrzega ekonomiczne skutki nieumiejętnego zarzadzania łańcuchem dostaw. Rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy w dziedzinie zapobiegania wystąpieniu zagrożeń procesów logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U04potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac indywidualnych i zespołowych
LO_1A_U09potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne w skali lokalnej i regionalnej. Stosuje zasady bhp i higieny pracy, ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym
LO_1A_U10potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w transporcie, logistyce i spedycji.
LO_1A_U15rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia oraz realizacji własnego uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie analizy podstawowych procesów logistycznych i funkcji zarządzania bezpieczeństwa oraz identyfikowania czynników zagrażających bezpieczeństwu procesu dostaw.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-A-1Projektowanie kanałów dystrybucji na wybranych przykładach
T-A-2Koordynacja, integracja i synchronizacja ogniw w łańcuchu dostaw
T-A-3Determinowanie ryzyka przy zakupie usług
T-A-4Metoda ABC – określenie stopnia integracji sieci dostaw
T-A-5Infrastruktura transportowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, projektowanie przebiegu
T-A-6Infrastruktura magazynowa w łańcuchu dostaw – rodzaje, znaczenie, planowanie lokalizacji
T-A-7Sposoby tworzenia harmonogramów działań logistycznych z uwzględnieniem ryzyka w łańcuchu dostaw
T-A-8Realizacja Case Study – analiza przypadków związanych z zarządzaniem, planowaniem działań logistycznych oraz identyfikacją czynników ryzyka. Praca w grupach, której celem jest praktyczne wykorzystanie pozyskanej wiedzy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowa- prace pisemne
S-2Ocena formująca: ocena końcowa - test podsumuwujący
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C28_K01Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania na podstawie krytycznej oceny własnej wiedzy. Ma świadomość potrzeby działalności na rzecz interesu publicznego. Jest świadomy ważności profesjonalnego zachowania i odpowiedzialności za własną pracę działając w sposób przedsiębiorczy minimalizuje ryzyko związane z zagrożeniami w łańcuchu dostaw.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
LO_1A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni, a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy, inicjowania i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
LO_1A_K04potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
LO_1A_K05ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu
LO_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie analizy podstawowych procesów logistycznych i funkcji zarządzania bezpieczeństwa oraz identyfikowania czynników zagrażających bezpieczeństwu procesu dostaw.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw
C-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-W-7Charakterystyka metod, technik i narzędzi minimalizowania ryzyka w łańcuchu dostaw, w tym SCRMP (Supply Chain Risk Management Process)
T-W-9Kształtowanie współpracy w ramach logistycznej obsługi przedsiębiorstw
T-A-8Realizacja Case Study – analiza przypadków związanych z zarządzaniem, planowaniem działań logistycznych oraz identyfikacją czynników ryzyka. Praca w grupach, której celem jest praktyczne wykorzystanie pozyskanej wiedzy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowa- prace pisemne
S-2Ocena formująca: ocena końcowa - test podsumuwujący
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu