Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Centra logistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy logistyki, znajomość elementów infrastruktury transportowo-magazynowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami organizacji procesów przepływu produktów w sieciach logistycznych, w których punktami węzłowymi są centra logistyczne. |
C-2 | Celem jest poznanie obiektów przestrzennych, jakimi sa centa logistyczne pod kątem ich infrastruktury, wyposażenia, oraganizacji i wpływu na procesy dystrybucyjne wyrobów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcja powstania i zadania centrum logistycznego | 2 |
T-W-2 | Klasyfikacje i rodzaje centrów logistycznych | 2 |
T-W-3 | Koncepcje lokalizacji centrów logistycznych | 2 |
T-W-4 | Modele inicjowania budowy centrów logistycznych. Partnerstwo Publiczno-Prywatne. | 2 |
T-W-5 | Zadania i funkcje centrów logistycznych w łańcuchach dostaw | 2 |
T-W-6 | Infrastruktura centrum logistycznego | 3 |
T-W-7 | Usługi świadczone w centach logistycznych | 3 |
T-W-8 | Magazyny i lądowe terminale kontenerowe | 2 |
T-W-9 | Centra logistyczne jako miejsca świadczenia komplesowej obsługi logistycznej | 3 |
T-W-10 | Sieć centów logistycznych w Polsce. | 3 |
T-W-11 | Analiza funkcjonalna wybranych centrów logistycznych jako węzłów transpotu zintegrowanego. | 4 |
T-W-12 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism branżowych | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-4 | Konsultacje | 6 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny/typowe środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z treści wykładowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C32_W011 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wyposażenia centrów logistycznych oraz lądowych terminali kontenerowych. | LO_1A_W11 | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C32_U1 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia do realizacji zadań logistycznych oraz opracowywać pakiety usług. | LO_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C32_K06 Student potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania. | LO_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C32_W011 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wyposażenia centrów logistycznych oraz lądowych terminali kontenerowych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C32_U1 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia do realizacji zadań logistycznych oraz opracowywać pakiety usług. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C32_K06 Student potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- I. Fechner, Centra Logistyczne, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2004
- B. Skowron-Grabowska, Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWE, Warszawa, 2010
- Rydzkowski W., Usługi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
- Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2009
- Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Infrastruktura transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2008
- Mindur M. (red.), Logistyka. Infrastruktura techniczna na świecie, Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa-Radom, 2012
Literatura dodatkowa
- L. Filina-Dawidowicz, M. Kaup, A. Wiktorowska-Jasik, Zintegrowany transport wodny i lądowy, Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, Szczecin, 2014
- Kupiec L., Podstawy Logistyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2010
- Fechner I., Zarządzanie łańcuhem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007