Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Marine power engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marine power engineering | ||
Specjalność | Ship and Offshore Structural Design | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstaw mechaniki oraz praw fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomosc zasady pracy, charakterystyk oraz podstaw obliczen róznych typów siłowni okretowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Preliminary design of selected ship machinery service system | 14 |
T-A-2 | Summary and final comment. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Classification of energy sources (fossil and nuclear fuels, renewable energy sources, word reserves). Ecological aspects of energy use. | 2 |
T-W-2 | Energy conservation, conversion and efficiency (First and Second Law of Thermodynamics). General description of marine power plants. | 1 |
T-W-3 | Diesel engines (mode of operation; fundamentals of thermodynamics). | 2 |
T-W-4 | Machinery service systems and equipment (starting air system; fuel oils, lubricating oils and their treatment; cooling systems, heat transfer and heat exchangers). | 4 |
T-W-5 | Ship service systems and equipment (boilers and thermodynamic principles; fresh water generators; devices for bilge water treatment; refrigeration, air conditioning and ventilation; fire protection). | 3 |
T-W-6 | Emissions and abatement technology. | 1 |
T-W-7 | Devices for use of renewable and unconventional energy sources on ships (wind, solar, biomass, fuel cells). | 1 |
T-W-8 | Devices for use of ocean energy (tidal, streams, wave, thermal, wind). | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Classes | 15 |
A-A-2 | Homework | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Classes | 15 |
A-W-2 | Homework | 35 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-04_W01 Student powinien być w stanie wyjaśnić przeznaczenie, zasady pracy, budowę i specyfikę różnych typów systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych, ze szczególnym uwzglednieniem siłowni okretowych. | O11_2A_W16, O11_2A_W17, O11_2A_W18, O11_2A_W03, O11_2A_W04 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-04_U01 Student powinien posiadać umiejetności w zakresie podstawowych obliczeń głównych elementów siłowni okrętowych spełniajacych wymogi towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych norm, przepisów i wymagan uwzględnianych przy projektowaniu i budowie siłowni. | O11_2A_U14, O11_2A_U20, O11_2A_U21, O11_2A_U22, O11_2A_U23, O11_2A_U24 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-04_W01 Student powinien być w stanie wyjaśnić przeznaczenie, zasady pracy, budowę i specyfikę różnych typów systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych, ze szczególnym uwzglednieniem siłowni okretowych. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elemantarną wiedze określoną w efektach kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-04_U01 Student powinien posiadać umiejetności w zakresie podstawowych obliczeń głównych elementów siłowni okrętowych spełniajacych wymogi towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych norm, przepisów i wymagan uwzględnianych przy projektowaniu i budowie siłowni. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elementarne umiejetności wskazane w efektach kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D.A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Elsevier Butterworth Heinemann, Oxford, 2005, 2
- H.D. McGeorge, Marine Auxiliary MAchinery, Elsevier Butterworth Meinemann, Oxford, 2006, 5
- H. Meier -Peter, F. Bernhardt, Compendium Marine Engineering, Seehafen Verlag, Hamburg, 2009, 1
- Godfrey Boyle, Renewable Energy, Oxford University Press, Oxford, 2004, 2
Literatura dodatkowa
- F. Barbir, PEM Fuel Cells, Elsevier Academic Press, Burlington USA, 2005, 1