Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych
Sylabus przedmiotu Projektowanie konstrukcji jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie konstrukcji jachtów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejetności z rysunku technicznego |
W-2 | Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejetności z mechaniki i wytrzymałości materiałów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest nabycie umiejętności z modelowania i projektowania konstrukcji jachtu z lamiantów |
C-2 | Nabycie umiejętności w zakresie obliczania wytrzymałości konstrukcji jachtu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Założenia wstępne do projektu | 1 |
T-P-2 | Projektowanie elementów kadłuba jachtu | 2 |
T-P-3 | Analiza obciążeń konstrukcji kadłuba jachtu | 3 |
T-P-4 | Projekt konstrukcji kadłuba jachtu | 5 |
T-P-5 | Zaliczenie | 1 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe wiadomości z właściwości laminatów i kompozytów | 1 |
T-W-2 | Wymagania przepisów Towarzystw klasyfikacyjnych | 2 |
T-W-3 | Obciążenia konstrukcji kadłuba jachtu | 2 |
T-W-4 | Projektowanie konstrukcji kadłuba jachtu | 2 |
T-W-5 | Analiza wytrzymałościowa konstrukcji kadłuba jachtu | 2 |
T-W-6 | Projektowanie węzłów kadłuba do mocowania lin, masztu, urządzeń pokładowych, steru, kilu itp. | 2 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-P-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-P-3 | Konsultacje do projektów | 8 |
A-P-4 | Przygotowanie projektów | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniach przedmiotu | 12 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-4 | Analiza przepisów Towarzystw Klasyfikacyjnych | 10 |
A-W-5 | Przeglądanie internetu | 13 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia projektowe/ stanowisko komputerowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie projektów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10A_04_W01 Słuchacz ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy, zna metody obliczeniowe wykorzystując do tego odpowiednie przepisy, normy czy wymagania towarzystw klasyfikacyjnych, zna programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu kadłuba jachtu z laminatu. | SP-PJ_10-_W02, SP-PJ_10-_W01, SP-PJ_10-_W06 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10A_04_U01 Słuchacz potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy. | SP-PJ_10-_U09 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10A_04_W01 Słuchacz ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy, zna metody obliczeniowe wykorzystując do tego odpowiednie przepisy, normy czy wymagania towarzystw klasyfikacyjnych, zna programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu kadłuba jachtu z laminatu. | 2,0 | Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów w zakresie projektowania konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu. Nie zna podstawowych własności laminatów i kompozytów i oraz podstawowych obiążeń konstrukcji kadłuba jachtu. |
3,0 | Słuchacz posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie projektowania konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu. Zna podstawowe własności laminatów i kompozytów i oraz częściowo umie wymienic podstawowe obiążenia konstrukcji kadłuba jachtu. | |
3,5 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z niewielkimi brakami, potrafi ją wykorzystac w projektowaniu konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu. Zna podstawowe własności laminatów i kompozytów, zna podstawowe obiążenia konstrukcji kadłuba jachtu i potrafi zaprojektowac kilka elementów jego kadłuba. | |
4,0 | Słuchacz posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac w rozwiązaniu problemów podczas projektowania konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu. Zna własności laminatów i kompozytów, zna obiążenia konstrukcji kadłuba jachtu, potrafi zaprojektowac kilka wybranych elementów konstukcyjnych kadłuba jachtu z analizą wytrzymałościową , wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia oraz odpowiednie przepisy, normy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę na poziomie zaawansowanym, umie ją wykorzystac do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu. Zna własności laminatów i kompozytów, zna obiążenia konstrukcji kadłuba jachtu, potrafi samodzielnie zaprojektowac nie tylko elementy ale całą konstrukcję kadłuba jachtu z analizą wytrzymałościową , wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia oraz odpowiednie przepisy, normy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, umie wykorzystac szeroką wiedzę do rozwiązania zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji kadłuba jachtu z laminatu Zna własności laminatów i kompozytów, zna obiążenia konstrukcji kadłuba jachtu, potrafi samodzielnie zaprojektowac nie tylko elementy ale całą konstrukcję kadłuba jachtu z analizą wytrzymałościową i symulacją komputerową, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia oraz odpowiednie przepisy, normy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10A_04_U01 Słuchacz potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy. | 2,0 | Słuchacz nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Słuchacz prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Słuchacz prezentuje umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Słuchacz prezentuje umiejętności na bardzo dobrym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Słuchacz prezentuje umiejętności na najwyższym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Literatura podstawowa
- Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
- Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
- Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Gdańsk, 1996
- Spectre P., Budowa I naprawa jachtów z laminatów, Wyd. Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4