Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Sylabus przedmiotu Logistyka międzynarodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka międzynarodowa | ||
Specjalność | Transport paliw | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zagadnienia z zakresu logistyki, organizacji i zarządzania (podstaw zarządzania logistycznego), ekonomiki transportu, handlu zagranicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z uwarunkowaniami wymiany międzynarodowej i wskazanie wpływu logistyki na procesy integracji i internacjonalizacji przedsiebiorstw. |
C-2 | Zapoznanie studentów z operacjami logistycznymi wykonywanymi w ramach logistyki globalnej oraz podstawowymi zasadami zarządzania łańcuchami dostaw. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zadania logistyki w usługach (projektowanie usług w logistyce międzynarodowej) | 4 |
T-A-2 | Infrastruktura centrów logistycznych | 2 |
T-A-3 | Kompleksowość usług w międzynarodowych centrach logistycznych | 4 |
T-A-4 | Narzędzia teleinformatyczne w logistyce międzynarodowej | 3 |
T-A-5 | Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie Model zorientowany na klienta). | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych. Trendy zmian i determinanty rozwoju | 2 |
T-W-2 | Znaczenie procesów globalizacji i internacjonalizacji w zarządzaniu logistyką międzynarodową | 2 |
T-W-3 | Składniki międzynarodowej infrastruktury logistyki | 3 |
T-W-4 | Zarzadzanie łańcuchem dostaw. Zintegrowany łańcuch dostaw. | 2 |
T-W-5 | Aspekty organizacyjne zarządzania międzynarodowym łańcuchem dostaw | 2 |
T-W-6 | Systemy informatyczne w logistyce międzynarodowej | 2 |
T-W-7 | Miejsce, rola i rodzaje usług w logistyce międzynarodowej | 3 |
T-W-8 | Obsługa klienta globalnego | 2 |
T-W-9 | Teleinformatyka w logistyce międzynarodowej | 2 |
T-W-10 | Transport globalny | 2 |
T-W-11 | Strategie obsługi i magazynowania zapasów | 2 |
T-W-12 | Centra logistyczne | 3 |
T-W-13 | Logistyka globalna | 1 |
T-W-14 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 3 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 2 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny (metoda podająca), powiązany z dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np studia przypadków |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - wykłady. Oceny uzyskane podczas zajęć poprzez prace grupach-ćwiczenia |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia- oceny uzyskane podczas zajęć- za prace w grupach/zespołach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-02_W01 Student ma wiedzę z zakresu trendów i determinant rozwoju logistyki międzynarodowej, zna czynniki kształtujące zmniany w usługach logistycznych, ma wiedzę z podstaw prawno-ekonomicznych wymiany międzynarodowej towarów oraz zna infrastrukturę logistyczno-informatyczną zintegrowanych łańcuchów dostaw. | TR_2A_W03, TR_2A_W05, TR_2A_W06, TR_2A_W07, TR_2A_W08, TR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-02_U01 Student powinien wykazywać umiejętności dobierania, koordynowania i kontrolowania procesów wymiany międzynarodowej pod kątem organizacji logistyki. | TR_2A_U01, TR_2A_U11, TR_2A_U12, TR_2A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-A-5, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-02_K01 Student potrafi pracować w grupie, dobierać metody uczenia się, ma świadomość skutków oddziaływania transporu na środowisko, potrafi być kreatywny i przedsiebiorczy | TR_2A_K01, TR_2A_K02, TR_2A_K04, TR_2A_K05, TR_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-02_W01 Student ma wiedzę z zakresu trendów i determinant rozwoju logistyki międzynarodowej, zna czynniki kształtujące zmniany w usługach logistycznych, ma wiedzę z podstaw prawno-ekonomicznych wymiany międzynarodowej towarów oraz zna infrastrukturę logistyczno-informatyczną zintegrowanych łańcuchów dostaw. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-02_U01 Student powinien wykazywać umiejętności dobierania, koordynowania i kontrolowania procesów wymiany międzynarodowej pod kątem organizacji logistyki. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-02_K01 Student potrafi pracować w grupie, dobierać metody uczenia się, ma świadomość skutków oddziaływania transporu na środowisko, potrafi być kreatywny i przedsiebiorczy | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Gołembska E., Szymczak M., Logistyka międzynarodowa, PWE, Warszawa, 2004
- Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, C. H. Beck, Warszawa, 2009
- Ciesielski M., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa, 2010
- Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2009
- Rydzkowski W., Usługi logistyczne, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011