Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych, oraz komputerowego wspomagania projektowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | zajęcia organizacyjne | 2 |
T-P-2 | rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi | 58 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-P-2 | dobór i studiowanie literatury | 20 |
A-P-3 | wykonanie obliczeń projektowych | 10 |
A-P-4 | przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu | 10 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-11_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U06 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
TR_2A_D4-11_U02 student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności i przedstawia jego wyniki w zwartej formie pisemnego raportu | TR_2A_U03, TR_2A_U04, TR_2A_U08, TR_2A_U12, TR_2A_U17 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-11_K05 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób | TR_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-11_U01 student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania | 2,0 | student nie potrafi dobrać literatury do wykonania postawionego zadania, ani wyciągnąć wniosków ze wskazanych opracowań |
3,0 | student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych | |
3,5 | student potrafi wyciągnąć wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych | |
4,0 | student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich podstawowe wnioski | |
4,5 | student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich szczegółowe wnioski | |
5,0 | student potrafi kompleksowo dobrać pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich przekrojowe wnioski | |
TR_2A_D4-11_U02 student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności i przedstawia jego wyniki w zwartej formie pisemnego raportu | 2,0 | student nie potrafi dokonać prostych obliczeń inżynierskich, ani przedstawić problemu w formie pisemnej |
3,0 | student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej | |
3,5 | student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w czytelnej formie pisemnej | |
4,0 | student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej zgodnej ze sztuką pisania prac naukowych | |
4,5 | student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej z wyciągnięciem szczegółowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych | |
5,0 | student potrafi przekrojowo wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w szczegółowej formie pisemnej, z wyciągnięciem kompleksowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-11_K05 student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób | 2,0 | student nie przejawia chęci rozwiązania postawionego problemu |
3,0 | student rozwiązuje problem na zajęciach, pod ścisłym kierownictwem prowadzącego zajęcia | |
3,5 | student rozwiązuje problem pod kierownictwem prowadzącego zajęcia | |
4,0 | student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia | |
4,5 | student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia w najważniejszych punktach postawionego zadania | |
5,0 | student z dużym zaangażowaniem, samodzielnie rozwiązuje problem |
Literatura podstawowa
- literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny transportu i przechowalnictwa żywności, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego
Literatura dodatkowa
- Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010