Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie
Sylabus przedmiotu Inżynieria ruchu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria ruchu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość infrakstruktury transportu, środków transportu i podstaw statystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ocena ruchu pojedynczego pojazdu oraz strumienia pojazdów; opis paramerów ruchu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Modele potoków ruchu | 5 |
T-A-2 | Metody oceny parametrów ruchu | 5 |
T-A-3 | Techniki badań wartości parametrów ruchu | 4 |
T-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota ruchu | 1 |
T-W-2 | Ruch pojazdów lądowych | 1 |
T-W-3 | Ruch pojazdów wodnych | 1 |
T-W-4 | Siły działające w ruchu pojazdów | 2 |
T-W-5 | Modele ruchu | 1 |
T-W-6 | Modele mikroskopowe | 2 |
T-W-7 | Modele makroskopowe | 2 |
T-W-8 | Potoki ruchu | 1 |
T-W-9 | Parametry potoków ruchu | 1 |
T-W-10 | Współzależność parametrów potoku ruchu | 1 |
T-W-11 | Metody statystyczne oceny ruchu | 1 |
T-W-12 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C16_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem | TR_1A_W12 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-W-11, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C16_U01 Student potrafi - do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu - wykorzystywaćmetody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne | TR_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TR_1A_C16_U02 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inzynierii ruchu, dostrzegać ich aspekty systemowe | TR_1A_U11 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C16_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiejw zakresie inżynierii ruchu, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | TR_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TR_1A_C16_K02 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników ruchu | TR_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C16_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C16_U01 Student potrafi - do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu - wykorzystywaćmetody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
TR_1A_C16_U02 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inzynierii ruchu, dostrzegać ich aspekty systemowe | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C16_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiejw zakresie inżynierii ruchu, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
TR_1A_C16_K02 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników ruchu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Komar Z., Inzynieria ruchu drogowegio, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 1994
- Datka S., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1997
- Adamski A., Inteligentne systemy transportowe, AGH, Kraków, 2003
Literatura dodatkowa
- Czajczewski J., Locja morska i śródlądowa, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1991