Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport portowy i przemysłowy
Sylabus przedmiotu Eksploatacja infrastruktury transportu wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja infrastruktury transportu wodnego | ||
Specjalność | Zintegrowany transport wodny i lądowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Ignalewski <wojciech.ignalewski@zut.edu.pl>, Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znzjomość infrastruktury transportu wodnego i środków transportu wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Określanie podstawowych uwarunkowań eksploatacyjnych infrastruktury transportu wodnego oraz sposobów jej wykorzystania w procesach transportu wodnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Efektywność oznakowania nawigacyjnego dróg morskich i śródlądowych | 5 |
T-L-2 | Urządzenia hydroakustyczne; echosondy, sonary | 5 |
T-L-3 | Systemy identyfikacji pozycji; GPS, DGPS | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady eksploatacji infrastruktury transportu wodnego | 4 |
T-W-2 | Zarządzanie infrastrukturą | 3 |
T-W-3 | Parametry i specyfika eksploatacji liniowych elementów infrastruktury | 3 |
T-W-4 | Parametry i specyfika eksploatacji punktowych elementów infrastruktury | 3 |
T-W-5 | Systemy bezpieczeństwa eksploatacji infrastruktury | 3 |
T-W-6 | Techniki utrzymaniowe infrastruktury, środki techniczne prac utrzymaniowych | 6 |
T-W-7 | Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury | 2 |
T-W-8 | Urządzenia hydroakustyczne i nawigacyjne w eksploatacji infrastruktury | 3 |
T-W-9 | Trasy żeglugowe śródlądowe, morskie i śródlądowo morskie | 2 |
T-W-10 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne treści programowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-05_W01 Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji infrastruktury transportu wodnego | TR_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TR_1A_D1-05_W02 Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w infrastrukturze transportu wodnego, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia | TR_1A_W10 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-W-9, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-05_U01 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie eksploatacji infrastruktury transportu wodnego, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne | TR_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-9, T-W-5, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-05_K01 Student jest wrażliwy na występujące w eksploatacji infrastruktury transportu wodnego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń | TR_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-05_W01 Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji infrastruktury transportu wodnego | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
TR_1A_D1-05_W02 Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w infrastrukturze transportu wodnego, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-05_U01 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie eksploatacji infrastruktury transportu wodnego, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-05_K01 Student jest wrażliwy na występujące w eksploatacji infrastruktury transportu wodnego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, WTMiT ZUT w szczecinie, Szczecin, 2010
- Tołkach L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, WTMIT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka wodna. Tom I. Infrastruktura śródlądowej turystyki wodnej, WTMiT ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2008
- Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990