Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Basics of Scientific Information:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Basics of Scientific Information | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | computer and web skills |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials in the field of chemical engineering and technology. |
C-2 | Student will be able to draw up a list of used literature in the area of chemical engineering and technology alone or using the available programs. |
C-3 | The student will acquire the attitudes of ethical awareness of scientific work and the basis of copyright. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in lectures | 15 |
A-A-2 | Preparing to examination at home | 10 |
A-A-3 | consultation | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | information lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: credit based on attendance |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B05_W01 The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He knows the techniques and ways of querying and searching database resources. He knows that full texts of electronic magazines can be available as part of Open Access or ZUT licensed resources. He knows the rules for drawing up lists of used literature. | ChEn_1A_W16 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B05_U01 The student ia able to choose the appropriate databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He can apply techniques and ways to formulate queries and search base resources. He can get to the full texts of electronic magazines that can be available as part of Open Access or the ZUT license resources. He can create a list of used literature alone or using the appropriate software. | ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B05_K01 Student is aware of the ethical aspects of scientific work - he knows the basics of copyright. | ChEn_1A_K02 | — | — | C-3 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B05_W01 The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He knows the techniques and ways of querying and searching database resources. He knows that full texts of electronic magazines can be available as part of Open Access or ZUT licensed resources. He knows the rules for drawing up lists of used literature. | 2,0 | |
3,0 | Presence at the lecture in 75% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B05_U01 The student ia able to choose the appropriate databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He can apply techniques and ways to formulate queries and search base resources. He can get to the full texts of electronic magazines that can be available as part of Open Access or the ZUT license resources. He can create a list of used literature alone or using the appropriate software. | 2,0 | |
3,0 | Presence at the lecture in 75% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B05_K01 Student is aware of the ethical aspects of scientific work - he knows the basics of copyright. | 2,0 | |
3,0 | Presence at the lecture in 75% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, -, 2011
Literatura dodatkowa
- -, -, 2011