Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Entrepreneurship for Engineers:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Entrepreneurship for Engineers | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka zewnętrzna | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Żebrowski <Pawel.Zebrowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student knows the basics of high school mathematics. |
W-2 | Economy |
W-3 | Engineering |
W-4 | Basics of Enterpreneurship |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers. |
C-2 | Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers. |
C-3 | Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Classroom participation | 15 |
A-W-2 | Preparation to the lecture. | 5 |
A-W-3 | Independent study of the subject matter of the classes | 5 |
A-W-4 | Participation in project classes. | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C26a_W01 Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers. | ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W17 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C26a_U01 Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers. | ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11, ChEn_1A_U13 | — | — | C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C26a_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers. | ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06 | — | — | C-3 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C26a_W01 Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of entrepreneurship for engineers. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C26a_U01 Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C26a_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of entrepreneurship for engineers. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uchino Kenji, Entrepreneurship for engineers., CRC Press, 2009
- Kenji Uchino, Entrepreneurship for Engineers, 2011
- Kohlert, Helmut; Fadai, Dawud; Sachs, Hans-Ulrich, Entrepreneurship for Engineers, OLDENBOURG WISSENSCHAFTSVERLAG, 2013
Literatura dodatkowa
- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Business Model Generation, 2011