Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Foreign Language I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Foreign Language I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alina Doroch <Alina.Doroch@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The necessary prerequisIte for attending the course is the knowledge of English/Germany at level B2 of CEFR. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to obtain the skills to function in an academic environment using various linguistic techniqes including writing a paper, making a presentation and communicating at conferences. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Introduction to academic English/Germany –key nouns; verbs; adverbs, adjectives. | 4 |
T-LK-2 | Phrasal verbs in academic English/Germany. | 4 |
T-LK-3 | Key quantifying expressions (article – summary). | 4 |
T-LK-4 | Words with several meanings (words with different academic meaning). | 4 |
T-LK-5 | Metaphors and idioms in academic English/Germany. | 2 |
T-LK-6 | Nouns and the words they combine with; Adjective and noun combinations; Verbs and the words they combine with. | 6 |
T-LK-7 | Writing a report (nouns, adjective, verbs combinations). | 4 |
T-LK-8 | Discussing plagiarism – debate. | 4 |
T-LK-9 | Prepositional phrases, verbs, nouns and prepositions in academic articles. Writing an article. | 6 |
T-LK-10 | Fixed expressions in reports. | 4 |
T-LK-11 | Case study based on the example from National Geographic magazine. | 6 |
T-LK-12 | Source materials. | 2 |
T-LK-13 | Facts, evidence and data; numbers, statistics, graphs and diagrams. | 6 |
T-LK-14 | Writing a review of an article. | 4 |
T-LK-15 | Applications and application forms. | 2 |
T-LK-16 | Academic courses (academic terminology). Applying for an academic course. | 4 |
T-LK-17 | Study habits and skills; online courses. Online courses presentations. | 6 |
T-LK-18 | Financial arrangements and education. Searching the web for university offers – presentation of various university arrangements (students’ project). | 3 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Practical classes | 75 |
A-LK-2 | Preparation for classes | 70 |
A-LK-3 | Individual tutorials | 5 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical classes |
M-2 | Group work |
M-3 | Presentation |
M-4 | Discussion |
M-5 | Work with text |
M-6 | Listening comprehension |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation (F) |
S-2 | Ocena formująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04a_W01 Has the knowledge necessary to understand academic language crucial for writing academic papers, reading the papers at conferences and conducting a discourse pertainin to engineering activity. | ChEn_1A_W16 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-16, T-LK-17, T-LK-18 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04a_U01 A student is able to communicate with professionals and others employing various techniques when transferring information in English and completing an engineering task. A student is able to prepare in English a report, review and presentation using a repertoir of relevenant techniques. A student is able to improve his communication and academic skills. | ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U06, ChEn_1A_U11 | — | — | C-1 | T-LK-7, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-18 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04a_K01 A student is aware of the necessity of developing and perfecting his language competences. | ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06 | — | — | C-1 | T-LK-8, T-LK-11, T-LK-15 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04a_W01 Has the knowledge necessary to understand academic language crucial for writing academic papers, reading the papers at conferences and conducting a discourse pertainin to engineering activity. | 2,0 | |
3,0 | A student knows how to write an academic paper, report and make a presentation in an adequate form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04a_U01 A student is able to communicate with professionals and others employing various techniques when transferring information in English and completing an engineering task. A student is able to prepare in English a report, review and presentation using a repertoir of relevenant techniques. A student is able to improve his communication and academic skills. | 2,0 | |
3,0 | A student is able to communicate with various entities in a verbal and written form at the B2 level of CEFR. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04a_K01 A student is aware of the necessity of developing and perfecting his language competences. | 2,0 | |
3,0 | A student is aware of the necessity of constant learning and improving his/her linguistic and academic skills in an adequate way. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
- Sarah Lane, Instant academic skills, Cambridge University Press, 2011
- Julia Braun-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude, Menschen Kursbuch, 2018
- Aspekte, Ute Koithan, Nana Ochmann et al., 2018
Literatura dodatkowa
- Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
- Sarah Lane, Instant academic skills, Cambridge University Press, 2011
- E.H.Glendinning, Oxford English for Careers: Technology 1, Oxford University Press, 2007
- Nanotechnology’s big impact, https://www.acs.org/content/dam/acsorg/education/resources/highschool/chemmatters/articlesbytopic/bonding/chemmatters-oct2009-nanotech.pdf
- Environmental, health and safety aspects of nanotechnology— implications for the R&D in (small) companies, https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1016/j.stam.2006.11.020?needAccess=true
- Environmental impacts of nanotechnology and its products, https://www.asee.org/documents/sections/midwest/2011/ASEE-MIDWEST_0030_c25dbf.pdf
- Effects of nanoparticles on the environment and outdoor workplaces, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4477780/
- The global Warming debate: A case study, http://chem.ucr.edu/documents/case_study/gw_case_intro.pdf
- Scientists discover 'supramolecule' that could help reduce nuclear, agricultural waste, http://www.chemistry2011.org/news/InorganicChemistry/NuclearChemistry/Radiochemistry/ScientistsDiscoverSupramoleculeThatCouldHelpReduceNuclearAgriculturalWaste
- Journals step up plagiarism policing, https://www.nature.com/news/2010/100705/full/466167a.html
- Chemistry World, https://www.chemistryworld.com/1024.type