Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Zintegrowane obliczenia inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane obliczenia inżynierskie | ||
Specjalność | Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy projektowania procesów i aparatów, podstawy informatyki (programy CAD, bazy danych, internet) znajomość zasad BHP |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z poszczególnymi etapami kompleksowego projektu instalacji przemysłowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Stadia opracowania nowej technologii. Opracowanie studium możliwości realizacji i wykonalności inwestycji w przemyśle chemicznym. | 3 |
T-W-2 | Szacowanie nakładów inwestycyjnych. Indeksy cen aparatury chemicznej. Zasady wyceny kosztów aparatury. Rachunek zysków i strat dla zakładu przemysłu chemicznego. | 3 |
T-W-3 | Elementy projektu procesowego. Rysunek techniczny w projektowaniu procesowym. | 2 |
T-W-4 | Bilanse materiałowe i energetyczne. Schematy ideowe. Zasady wykonania schematu technologicznego i technologiczno-pomiarowego. | 3 |
T-W-5 | Wykorzystanie programów CAD do opracowania schematu technologicznego. | 3 |
T-W-6 | Uzgodnienia projektowe (BHP, P.-poż., p.-wybuchowe, UDT, sanitarno-epidemiologiczne, ochrona środowiska). | 2 |
T-W-7 | Oferty, zapytania, katalogi. Organizacja biur projektowych. | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | studia literaturowe | 10 |
A-W-3 | praca wlasna | 20 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-5 | zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie obejmujące tematykę wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_W01 tłumaczy i rozumie techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i spoleczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | ICHP_2A_W09, ICHP_2A_W05, ICHP_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_U01 potrafi pzreprowadzić projekt instalacji procesowej | ICHP_2A_U10, ICHP_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_K01 student nabierze zdolności do kompleksowego widzenia zagadnień przemyslowych | ICHP_2A_K02, ICHP_2A_K06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_W01 tłumaczy i rozumie techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i spoleczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | 2,0 | student nie rozumie technicznych,ekonomicznych, prawnych,środowiskowych i społecznych aspektów realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej |
3,0 | student rozumie poszczególne fragmenty technicznych, ekonomicznych, prawnych,środowiskowych i społecznych aspektów realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | |
3,5 | student rozumie prawie wszystkie techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i społeczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | |
4,0 | rozumie techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i społeczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | |
4,5 | student rozumie i potrafi prawidłowo powiazać wszystki techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i społeczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej | |
5,0 | student rozumie i potrafi prawidłowo powiazać i interpretować wszystki techniczne,ekonomiczne, prawne,środowiskowe i społeczne aspekty realizacji kompleksowego projektu instalacji procesowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_U01 potrafi pzreprowadzić projekt instalacji procesowej | 2,0 | student nie potrafi samodzielnie rozwiązać prostych zadań projrktowych |
3,0 | student rozwiązuje krótkie zadania projektowe w sposób bierny | |
3,5 | umiejętności pomiędzy 3 a 4 | |
4,0 | student potrafi samodzielnie rozwiązać zadanie projektowe | |
4,5 | umiejętności pomiędzy 4 a 5 | |
5,0 | student potrafi samodzielnie rozwiązać zadanie projektowe oraz obronić przyjęte założenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICPN_2A_C07-15_K01 student nabierze zdolności do kompleksowego widzenia zagadnień przemyslowych | 2,0 | |
3,0 | student ma zdolności do kompleksowego widzenia zagadnień przemyslowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- G.I. Welles, L.M. Rosse, Art of Chemical Process Design, Elsevier, 1986
- W.D. Seide, J.D. Seader, D.R. Lewin, Process Design Principles, John Wiley &Sons, Inc., 1999