Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Procesy i urządzenia w ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z semestru I oraz II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejetności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inzynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu0
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.0
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej60
A-PD-2W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/projektu lub obliczeń200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C06-14_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesowa na kierunku studiów inzynieria procesów w technologiach pzretwórczych
ICHP_2A_W01, ICHP_2A_W06, ICHP_2A_W04C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-7, T-PD-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C06-14_U01
Student potrafi pozyskiwac i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
ICHP_2A_U08, ICHP_2A_U03C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-7, T-PD-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C06-14_K01
Student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
ICHP_2A_K03, ICHP_2A_K01C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-7, T-PD-8M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C06-14_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesowa na kierunku studiów inzynieria procesów w technologiach pzretwórczych
2,0
3,0Student posiadł wiedzę pozwalającą na opis informacyjny i elementarne opracowanie uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych stanowiący treść pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C06-14_U01
Student potrafi pozyskiwac i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
2,0
3,0opisu informacyjego i wykonanie niezbędnych elementarnych opracowań uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych, które stanowią treść pracy dyplomowej w standardowej postaci
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C06-14_K01
Student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002
  2. Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 20021

Literatura dodatkowa

  1. Miodek J., łownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu0
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.0
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej60
A-PD-2W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/projektu lub obliczeń200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C06-14_W01Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesowa na kierunku studiów inzynieria procesów w technologiach pzretwórczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu procesów inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_2A_W06ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności
ICHP_2A_W04ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych dotyczącą operacji i procesów inżynierii chemicznej przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich w tym zagadnień projektowania
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejetności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inzynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiadł wiedzę pozwalającą na opis informacyjny i elementarne opracowanie uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych stanowiący treść pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C06-14_U01Student potrafi pozyskiwac i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ICHP_2A_U03potrafi przygotować w języku polskim opracowanie naukowe oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki badań naukowych z zakresu studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejetności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inzynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0opisu informacyjego i wykonanie niezbędnych elementarnych opracowań uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych, które stanowią treść pracy dyplomowej w standardowej postaci
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C06-14_K01Student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K03przestrzega wszystkich zasad pracy zespołowej; ma świadomość odpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcia i dokonania w pracy zawodowej
ICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejetności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inzynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5
4,0
4,5
5,0